Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Siguldā atklās Latvijā pirmo velo ielu

Ziņa publicēta: 08.06.2020 17:23
Siguldā trešdien, 10.jūnijā, plkst. 12.00 Pils un Ausekļa ielas krustojumā tiks atklāta Latvijā pirmā velo iela, kas darbosies kā pilotprojekts Siguldas kopējās satiksmes uzlabošanas koncepcijā.
Pasākumā piedalīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits, Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics, Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks, Siguldas velo ielas pilotprojekta autors SIA "IE.LA inženieri" projektētājs Viesturs Laurs, apvienības "Pilsēta cilvēkiem" vadītājs Māris Jonovs, kā arī Nīderlandes vēstnieks Latvijā Hoverts Jans Korneliss Beils de Vrū un Dānijas vēstnieks Latvijā Flemmings Stenders.

Plkst. 13.00 notiks tiešraides diskusija "Draudzīgai satiksmei BŪT!", kurā eksperti un velo entuziasti diskutēs par mūsdienīgu satiksmi Siguldā, Latvijā un Eiropā, kā arī pārrunās satiksmes mierināšanas elementu izmantošanu, tostarp 30 km/h zonas ieviešanu pilsētu centros.

Siguldas pašvaldība jau iepriekš vēstīja, ka pērn vasarā VAS "Latvijas Valsts ceļi" saskaņoja izmaiņas satiksmes organizācijai Pils ielā, kurā prioritāri pa brauktuvi varēs pārvietoties velosipēdu, nevis automašīnu vadītāji. Šajā posmā uzkrāsotas piktogrammas un izvietoti informatīvi plakāti, lai skaidrotu satiksmes organizāciju un mudinātu satiksmes dalībniekus mainīt savus pārvietošanās ieradumus, veicinot drošu pilsētvidi. Ņemot vērā to, ka Siguldā ir Latvijā augstākais velosatiksmes infrastruktūras īpatsvars uz 1000 iedzīvotājiem - 2,7 kilometri - Siguldas galvenajā ielā šī infrastruktūra iztrūka un tai bija jāmeklē inovatīvi risinājumi.

Vēsturiski Pils ielu Siguldā pirms vairākiem desmitiem gadu bija plānots pārveidot par gājēju ielu, to pilnībā slēdzot autotransportam. Tomēr jaunākās tendences Eiropā un pasaulē, kurās ir attīstīta velobraukšanas kultūra, ir pierādījušas, ka visi satiksmes dalībnieki spēj cienīt viens otru, tāpēc ir iespēja savienot riteņbraukšanu un autotransporta satiksmi, panākot mazaizsargātāko satiksmes dalībnieku drošību. Pils ielā saglabāsies braukšanas joslas abos virzienos, tāpat saglabāsies arī autotransporta novietošanas iespējas ielas malās.

Iepriekšējos gados Pils ielas kā velo ielas projekta izstrādes un saskaņošanas procesā notika vairākas iesaistīto pušu tikšanās un darba grupas, kurās piedalījās VAS "Latvijas Valsts ceļi", Ceļu satiksmes drošības direkcijas, Valsts policijas un pašvaldības pārstāvji, kā arī projektētāji no SIA "IE.LA inženieri" un Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadības. Tādējādi pilotprojekta mērķis ir panākt velotransporta dominanci konkrētā ielā, izveidojot ceļa apzīmējumus, kas saskaņoti ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas satiksmes drošības audita prasībām.

Šī ir tikai daļa no projekta, kuru Siguldas novada pašvaldība īsteno drošākai un videi draudzīgākas pilsētvides iekārtošanai. Aprīlī pilsētas centrā tika ieviesta zona, kurā autotransports drīkst pārvietoties ar ātrumu 30 km/h, kā arī vairākās ielās tiek izvietoti satiksmi mierinoši elementi visu satiksmes dalībnieku drošībai.
Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 16 + 3 =
 »
Top.LV