Jau pērn, Latvijas Riteņbraucēju apvienības pārstāvjiem kopā ar Rīgas domes vadību kopīgi apsekojot veloceliņa Centrs-Imanta stāvokli, tika fiksēti nejēdzīgie braukšanas apstākļi gar Botāniskā dārza ieeju. Šovasar problēmu atkal aktualizējuši gan riteņbraucēji, gan Botāniskā dārza ainavu arhitekte Inga Langenfelde.
Ietve gar Botāniskā dārza žogu riteņbraukšanai ir visai neērta. Īpaši, ja to jādala ar kājāmgājējiem. Tāpēc jau pirms gada bija manāms, ka braucēji pārsvarā gadījumu izvēlas braukt caur Kandavas ielas posmu, kas šajā vietā pilda piebrauktuves un autostāvvietas lomu.
Šovasar zālienā iebrauktās taciņas, kas savienoja veloceliņu un šo ielu, ir noasfaltētas. Riteņbraucējiem braukt pa ierasto maršrutu nu kļuvis ērtāk, taču - ne drošāk.
Izveidojot legālus Kandavas ielas savienojumus ar gājēju ietvi pie Slokas ielas, visa intensivā velosatiksme (divos virzienos un ar lielu ātrumu) šķērso Botāniskā dārza autostāvlaukumu. Kā informē ainavu arhitekte Inga Langenfelde, Botāniskais dārzs bieži rīko dažādus klientu piesaistes pasākumus, kā, piemēram "Rīgas Puķu Balle 2013" jūlija sākumā. Tad citkārt tukšā Kandavas iela ir automašīnu un gājēju pilna. Veloceliņa marķējuma šajā vietā nav, līdz ar to būtiski palielinās velo, auto un gājēju sadursmju risks.
Līdz ar to skaidrs, ka ar iebraukto taciņu noasfaltēšanu vien ir par maz. Ir nepieciešams vai nu labi pamanāmi marķēt veloceliņa posmu gar vienu no auto stāvlaukuma malām, mainot auto novietojuma nosacījumus, vai arī izbūvēt atsevišķu veloceliņu paralēli gājēju ietvei.
Kandavas iela ikdienā
Savienojuma izveide ar veloceliņu.
Svētku dienās.
Ingas Langenfeldes foto.