Veloaktīvists Mihails Simvulidi, izvērtējot gandrīz pabeigto veloceliņu Keldiša ielā, atklāj virkni aplamību, kas būtiski apgrūtinās velobraucēju pārvietošanos.
Mihaila Simvulidi teksts un foto:
- Citēju http://www.rdsd.lv/?ct=keldisa_rekonstrukcija: "Projekta realizācijas gaitā arī pati Akadēmiķa Mstislava Keldiša iela posmā no Ulbrokas ielas līdz Lubānas ielai tiek izbūvēta ar asfaltbetona segumu, ielas apgaismojumu, gājēju ietvēm un no ietves atdalītu veloceliņu ar atsevišķu apgaismojumu."
Realitātē no ietves atdalīta veloceliņa vietā ir jauktais gājēju un velosipēdu ceļš,
bet otrajā ceļa pusē - vienkārši ietve.
Viens no populārākajiem maršrutiem Keldiša ielas un Ulbrokas ielas krustojumā ir braukt no Saharova ielas puses pa Keldiša ielu, tad griezties pa kreisi uz Ulbrokas ielu Deglava ielas virzienā. Bet pēc veloceliņa izbūves to vairs nevar ērti izdarīt.
Braukt pa brauktuvi nedrīkst (CSN 230.6 punkts). Uz apgriešanās vietu no veloceliņa nokļūt nevar.
Vienīgā iespēja - pie gājēju pārejas uzbraukt uz ietves, šķērsot Keldiša ielu pa divām regulējamām gājēju pārejām,
tad pabraukt nelielu gabalu pa ietvi, nokāpt no riteņa, pārstumt to pa neregulējamo gājēju pāreju pāri Ulbrokas ielai,
un tikai tad braukt tālāk pa brauktuvi. Turpināt braukt pa Ulbrokas ielas kreisās puses ietvi nav ērti augstu apmaļu dēļ.
Skatīt lielāku karti
Izbūvētais Keldiša ielas posms ir domāts, lai braucot pa Lubānas ielu no Deglava ielas puses varētu nogriezties pa labi uz Keldiša ielu un tālāk braukt Saharova ielas virzienā. Lai riteņbraucējs varētu to izdarīt, vispirms nepieciešams uzbraukt uz Lubānas ielas ietves, tad šķērsot Keldiša ielu (jo pa brauktuvi un ietvi braukt nedrīkst - CSN 230.6 punkts) pa regulējamo gājēju pāreju,
veloceliņa beigās jānokāpj no riteņa, lai šķērsotu Jasmuižas ielu (jo braukt pāri nepārtrauktajai līnijai nedrīkst),
tad atkal jāšķērso Keldiša iela pa divām regulējamām gājēju pārejām, un tikai tad var turpināt braukt pa Keldiša ielas brauktuvi. Turpināt braukt pa Keldiša ielas kreisās puses ietvi nav ērti, jo tur ir augstas apmales.
Skatīt lielāku karti
Skatīt lielāku karti
Skatīt lielāku karti
Arī pretējā virzienā (no Saharova ielas puses pa Keldiša ielu, tad nogriezties pa kreisi uz Lubānas ielu Deglava ielas virzienā) ar riteni nav ērti: no Keldiša ielas brauktuves jāuzbrauc uz ietves, tad jāpārstumj ritenis pāri Jasmuižas ielai, veloceliņa beigās jāšķērso Keldiša iela pa regulējamo gājēju pāreju,
un pēc tam jāšķērso Lubānas iela. Turpināt braukt pa Lubānas ielas kreisās puses ietvi nevar, jo tā ir ļoti šaura
Skatīt lielāku karti
bet nedaudz tālāk vispār izbeidzas.
Skatīt lielāku karti
Tā kā pa Keldiša ielas brauktuvi un ietvi braukt nedrīkst (CSN 230.6 punkts), ar riteni nevar nokļūt pieguļošajās teritorijās - veikalā Viada uzpildes stacijā, autostāvvietā,
kā arī nogriezties uz perpendikulārā ceļa.
Kopējais projekta rezultāts: izbūvēja ietvi, uzlika uz tās ceļa zīmes "Gājēju un velosipēdu ceļš", lai riteņbraucēji nedrīkstētu braukt pa brauktuvi, tas arī viss. Kā var izlabot situāciju, neieguldot milzīgus līdzekļus? Noņemt šīs ceļa zīmes, jo pa ietvi arī bez tām drīkst braukt.