Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Sekas tam, ka veloceliņu projektētāji paši ar riteni nebrauc

Ziņa publicēta: 24.08.2012 19:07
Veloaktīvists Mihails Simvulidi, izvērtējot gandrīz pabeigto veloceliņu Keldiša ielā, atklāj virkni aplamību, kas būtiski apgrūtinās velobraucēju pārvietošanos.

Mihaila Simvulidi teksts un foto:

- Citēju http://www.rdsd.lv/?ct=keldisa_rekonstrukcija: "Projekta realizācijas gaitā arī pati Akadēmiķa Mstislava Keldiša iela posmā no Ulbrokas ielas līdz Lubānas ielai tiek izbūvēta ar asfaltbetona segumu, ielas apgaismojumu, gājēju ietvēm un no ietves atdalītu veloceliņu ar atsevišķu apgaismojumu."

Realitātē no ietves atdalīta veloceliņa vietā ir jauktais gājēju un velosipēdu ceļš,

bet otrajā ceļa pusē - vienkārši ietve.

Viens no populārākajiem maršrutiem Keldiša ielas un Ulbrokas ielas krustojumā ir braukt no Saharova ielas puses pa Keldiša ielu, tad griezties pa kreisi uz Ulbrokas ielu Deglava ielas virzienā. Bet pēc veloceliņa izbūves to vairs nevar ērti izdarīt.

Braukt pa brauktuvi nedrīkst (CSN 230.6 punkts). Uz apgriešanās vietu no veloceliņa nokļūt nevar.

Vienīgā iespēja - pie gājēju pārejas uzbraukt uz ietves, šķērsot Keldiša ielu pa divām regulējamām gājēju pārejām,

tad pabraukt nelielu gabalu pa ietvi, nokāpt no riteņa, pārstumt to pa neregulējamo gājēju pāreju pāri Ulbrokas ielai,

un tikai tad braukt tālāk pa brauktuvi. Turpināt braukt pa Ulbrokas ielas kreisās puses ietvi nav ērti augstu apmaļu dēļ.


Skatīt lielāku karti

Izbūvētais Keldiša ielas posms ir domāts, lai braucot pa Lubānas ielu no Deglava ielas puses varētu nogriezties pa labi uz Keldiša ielu un tālāk braukt Saharova ielas virzienā. Lai riteņbraucējs varētu to izdarīt, vispirms nepieciešams uzbraukt uz Lubānas ielas ietves, tad šķērsot Keldiša ielu (jo pa brauktuvi un ietvi braukt nedrīkst - CSN 230.6 punkts) pa regulējamo gājēju pāreju,

 

veloceliņa beigās jānokāpj no riteņa, lai šķērsotu Jasmuižas ielu (jo braukt pāri nepārtrauktajai līnijai nedrīkst),

tad atkal jāšķērso Keldiša iela pa divām regulējamām gājēju pārejām, un tikai tad var turpināt braukt pa Keldiša ielas brauktuvi. Turpināt braukt pa Keldiša ielas kreisās puses ietvi nav ērti, jo tur ir augstas apmales.


Skatīt lielāku karti


Skatīt lielāku karti


Skatīt lielāku karti

Arī pretējā virzienā (no Saharova ielas puses pa Keldiša ielu, tad nogriezties pa kreisi uz Lubānas ielu Deglava ielas virzienā) ar riteni nav ērti: no Keldiša ielas brauktuves jāuzbrauc uz ietves, tad jāpārstumj ritenis pāri Jasmuižas ielai, veloceliņa beigās jāšķērso Keldiša iela pa regulējamo gājēju pāreju,

un pēc tam jāšķērso Lubānas iela. Turpināt braukt pa Lubānas ielas kreisās puses ietvi nevar, jo tā ir ļoti šaura


Skatīt lielāku karti

bet nedaudz tālāk vispār izbeidzas.


Skatīt lielāku karti

Tā kā pa Keldiša ielas brauktuvi un ietvi braukt nedrīkst (CSN 230.6 punkts), ar riteni nevar nokļūt pieguļošajās teritorijās - veikalā Viada uzpildes stacijā, autostāvvietā,

kā arī nogriezties uz perpendikulārā ceļa.


Kopējais projekta rezultāts: izbūvēja ietvi, uzlika uz tās ceļa zīmes "Gājēju un velosipēdu ceļš", lai riteņbraucēji nedrīkstētu braukt pa brauktuvi, tas arī viss. Kā var izlabot situāciju, neieguldot milzīgus līdzekļus? Noņemt šīs ceļa zīmes, jo pa ietvi arī bez tām drīkst braukt.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Jānis Ozols 2012.08.24 22:11 Ja es tur dzīvotu, uzliktu visam tam projektam Nikolaju, un brauktu pa ielu
:: XAU 2012.08.24 23:48 Nē nu ko var cepties - kāposts apgūts, projektētājiem labi, būvniekiem arī; gan jau arī pasūtītājiem...Kuru te interesē kaut kādi velosipēdisti :D Nevajag ķert kreņķi - priecājamies, ka vispār kaut ko būvē, kaut kas no tā visa kādreiz arī noder; dzīvojam tā, lai pašiem labi un citiem netraucējam; bet - kamēr pašā saknē noteikumi un to piemērošana būs pretrunā loģiskajam saprātam - daram tā, kā liek loģiskais saprāts
:: sursurs 2012.08.25 00:24 nedrīkst braukt pa ielu, ja blakus ir veloceliņš, ja es uz / no veloceliņa no tās ielas ielas varu normāli nokļūt (nevis braucot pa zālēju). Un otrādi - ja man vajag pa kreisi nogriezties un no veloceliņa to nevar izdarīt (plus nav norādes, kur to var sakarīgi izdarīt), tad kāda iksa pēc man būtu jābrauc nezcik km pa veloceliņu zīlējot kur/kā es varēšu nogriezties tā kā man vajadzēs. // tas tā - daži argumenti, ko celt priekšā policistiem, ja tādiem uznāk bizdings šādās absurdās vietā/ lietās piekasīties. Bet autoram piekrītu - ar galvu tie projekt...
:: jautajums 2012.08.25 08:12 Pievienojos autoram (agrāk braucu - Keldiša iela -> Ulbrokas iela pa ielu - tagad murgs :(. Bet vispār jautājums - kā tur bija ja ir velo ceļš, tad pa ielu nedrīkst braukt. Bet kā ir ja ir gājēju un velo ceļš - tad jau drīkst pa ielu braukt - ne?
:: elxnis 2012.08.25 16:48 1.22. gājēju un velosipēdu ceļš — ceļš, kas apzīmēts ar 415., 416. vai 417.ceļa zīmi un paredzēts gājējiem un braukšanai ar velosipēdu; 1.51. velosipēdu ceļš — ceļš, kas paredzēts braukšanai ar velosipēdiem un mopēdiem (var būt apzīmēts ar 413.ceļa zīmi vai 932. vai 941.ceļa apzīmējumu); 230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts: 230.6. braukt ar velosipēdu pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš; "Velosipēdu ceļš" nav tas pats kas "gājēju un velosipēdu ceļš".
:: Leonīds Osipovs 2012.08.28 00:10 elxnis ir taisnība, tur var braukt pa brauktuvi, CSN 230.6 punktā runa iet tikai par "velosipēdu ceļu" (ceļa zīme 413 vai ceļa apzīmējumi 932 vai 941), nevis par "gājēju un velosipēdu ceļu" (ceļa zīmes 415, 416 vai 417). Termins "gājēju un velosipēdu ceļš" var tikt maldīgi uztverts, jo gramatiski iekļauj gan gājēju, gan velosipēdu ceļu, bet tas ir nedalāms termins un apzīmē tikai gājēju ceļu, par kuru, tāpat kā pa ietvi, var pārvietoties arī ar divirteni. Latvijā, ja kāds ko arī uzbūvē kārtīgi saistībā ar velotransportu, tad tā noteikti ir tikai ne...
:: Leonīds Osipovs 2012.08.28 00:25 Latvijā, ja kāds ko arī uzbūvē kārtīgi saistībā ar velotransportu, tad tā noteikti ir tikai nejaušība. Ja būtu iespēja, noteikti sačakarētu pilnīgi visu.
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 4 + 2 =
 »
Top.LV