Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 


Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ceļu satiksmes drošības padomē spriež par mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem

Ziņa publicēta: 24.06.2014 22:12
Ceļu satiksmes drošības padome (CSDP) ir konsultatīva institūcija, kurā piedalās gandrīz visu ministriju pārstāvji. Šī gada 17.jūnijā, valdības sēdē Ministru kabinets lēmis par CSDP sastāva izmaiņām, paplašinot to ar nevalstiskajām organizācijām, kuras pārstāv velosipēdistus un motociklistus – Latvijas Riteņbraucēju apvienību un Latvijas Motoklubu asociāciju. Lai skaidrotu CSDP darbības mērķi un aktualizētu pārspriežamos jautājumus, Velopasaulē tika aicināts Jānis Golubevs, CSDD valdes loceklis.

Padome darbojas jau kādu laiku un, kā atzīst Jānis Golubevs, tās darbība vērtējama pozitīvi. Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs ikreiz tiek pārrunāti konkrētajā mirklī svarīgākie jautājumi. Viena no šī brīža aktuālākajām problēmām ir velosipēdistu dalība satiksmē, par ko tika spriests arī pēdējā CSDP sēdē.

Viesturs Silenieks: - Pašlaik strādā pie jaunajiem ceļu satiksmes noteikumiem un jāatzīst, ka velo jomā tiks grozīti apmēram 40 punkti. Zināmā mērā tā būs noteikumu „sakārtošana”, jo iepriekš nebija, piemēram, velojoslas, kā arī savstarpēju diskusiju laikā kristalizējās jautājumi, kurus nepieciešams precizēt.

Jānis Golubevs: - Jā, velosipēdisti kā mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki ir viena no prioritātēm. Aktuāls jautājums ir arī izmaiņas infrastruktūras standartā – vecais ir pietiekami novecojis, kā arī tas attiecas uz ārpus apdzīvotām vietām. Ir noslēdzies arī iepirkums un ir saņemti četri pieteikumi. Paralēli tiks piesaistīta darba grupa, kuras eksperti palīdzēs standartu mainīt.

V.S.: - Vēl viena tēma, par ko tika spriests pēdējās CSDP sēdes laikā ir transporta līdzekļu vadītāju apmācības procesa pilnveidošana.

J.G.: - Jau šobrīd eksāmenos vērojam autovadītāju gatavību piedalīties ceļu satiksmē – kompetenci, pieklājību. No 1.aprīļa pastāv obligāts mopēdu vadītāju eksāmens, kas sola pozitīvus rezultātus. Papildus iepriekš minētajam nākamā gada sākumā plānojam ieviest auto vadītāju eksāmenu laika pagarināšanu no 25 minūtēm uz 40 minūtēm.

V.S.: - Kāds bija šo izmaiņu nepieciešamības iemesls?

J.G.: - Ir jāpārbauda autovadītāji dažādās situācijās. Ja, piemēram, eksāmens bijis sastrēguma stundās, tad ir grūti izvērtēt potenciālā vadītāja kompetenci citās situācijās.

V.S.: - Vai nebūs vērojams tas, ka pēc šīm izmaiņām autovadītāji izvēlēsies likt eksāmenu kādā citā pilsētā, piemēram, Alūksnē?

J.G.: - Arī citās pilsētās ir vietas, kurās rīdziniekam būtu grūti orientēties dažādās situācijās. Svarīgi ir pārbaudīt, vai vadītājs tiešām prot braukt konkrētajā situācijā, tādēļ, eksāmena laika pagarināšanas rezultātā, grūtākajās vietās būs iespēja izskatīt kompetenci vairākkārt.

V.S.: - Jaunie noteikumi stāsies spēkā no 1.janvāra, taču būs lietas, kas tiks aktualizētas uzreiz.

J.G.: - Gājējiem jau šajā rudenī savā garderobē būs nepieciešams ieviest apģērbu, kurā iestrādāti gaismu atstarojoši elementi, jo aptuveni 50 % visu bojāgājušo ir tieši mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki. Uz riteņbraucējiem tas attieksies tajā gadījumā, ja aizmugurē nemirgos lukturi.

V.S.: - Kas ir ar pārējo statistiku?

J.G.: - Šī brīža statistika ir diezgan bēdīga – šī gada pirmajos piecos mēnešos bojā gājuši 70 cilvēki, taču pagājušajā gadā kopumā – 49. Pašlaik ar kardināliem risinājumiem situāciju neuzlabosim – pastiprināti jāievieš policijas kontrole, kā arī radaru ieviešana. Kas attiecas uz velosipēdu vadītājiem – bojā gājušo un cietušo skaits attiecībā pret pagājušo gadu ir pieaudzis.

V.S.: - Kas notiek ar bērnu izglītošanu skolās?

J.G.: - Par izglītību skolās CSDP sēdes laikā notika ļoti nopietna diskusija. Nepieciešams panākt vienotu, stabilu izglītības sistēmu ceļu satiksmes noteikumu jomā – vajag panākt, lai visi bērni, kuri beiguši 4.klasi, pārzinātu ceļu satiksmes noteikumus.

V.S.: - Liela nozīme ir arī skolotājiem – cilvēks vai nu ir entuziasts vai arī nav. Tas nozīmē, ka bērnu drošība lielā mērā ir atkarīga no skolotāju kompetences.

J.G.: - Ir patīkami apzināties, ka, piemēram, Inčukalnā un Ādažos bērniem tiek piedāvāts nokārtot velosipēdista tiesības, bet tam nevajadzētu notikt uz entuziasma pamata. Ja šobrīd noteikts, ka bērns var būt velosipēdists no 10 gadu vecuma, tad tas nav pareizi. Skolēniem jābūt drošiem ceļu satiksmē gan kā kājām gājējiem, gan kā velosipēdistiem. Aprēķini rāda, ka viena pāragri aizgājusi dvēsele valstij izmaksā pusmiljonu eiro. Ļoti daudz kas atkarīgs no bērnu vecākiem – vairākās skolās vecāki ir panākuši, ka bērniem tiek organizēti arī velo pulciņi.

Šobrīd CSDD strādā pie jaunas interneta lapas, kura būs pieejama jau no nākamā gada, un kurā bērniem būs iespēja mācīties ceļu satiksmes noteikumus tiešsaistē.

Materiāls tapis sadarbībā ar Rīga Radio 94,5 FM www.RigaRadio.lv

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)




Preses relīzēm, paziņojumiem, cita veida informācijai:

Ziņojiet par jaunumiem


Partneri un draugi
 »
Top.LV