Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Aktivitātes velo jomā kļūst arvien nopietnākas

Ziņa publicēta: 25.01.2014 17:45
Aizvadītā raidījuma „Velopasaule” laikā tika apspriestas vairākas velo aktivitātes, kuras kļūst ne tikai apjomīgākas, bet arī nopietnākas. Viesturs Silenieks sazinājās gan ar „Bored of Borders” pārstāvjiem, lai noskaidrotu ko vairāk par braucēju līdzšinējām gaitām, stāstīja par SIA „Velokurjers” labdarības kampaņu, kā arī sazinājās arī ar elektrisko velosipēdu uzņēmuma "Blue Shock Bike" vadītāju Neilu Kalniņu. Raidījuma laikā tika stāstīts arī par valdības deklarāciju un velo lomu tajā, kā arī par Rīgas velo darba grupas aktivitātēm.

Viesturs Silenieks: - Jau tagad ir ieviesusies tradīcija ceturtdienās – katru nedēļu tiekās Rīgas velo darba grupa, kura sastāv no sešiem sabiedrisko organizāciju pārstāvjiem. Sanāksmju laikā tiek pārspriestas dažādas tēmas un lietas, kuras nākotnē vēlams realizēt velo jomā. Diemžēl, juridiskas attiecības ar Rīgas domi pagaidām nav noslēgtas, tādēļ grupa funkcionē kā entuziastu iniciatīva, bet arī šī formulitāte drīzumā tiks nokārtota. Brīdī, kad tas notiks, grupas vadītājs Toms Kokins būs biežs viesis RigaRadio studijā. Drīzumā www.divritenis.lv tiks izveidota arī Rīgas velo darba grupas jaunumiem veltīta sadaļa, kurai intensīvi varēs sekot līdzi. Viens no galvenajiem grupas mērķiem šogad ir izstrādāt tehnisko projektu, kas kalpos kā pamats velo joslu izveidei Rīgas centrā. Darba grupu vadīs sabiedrisko organizāciju pārstāvji, uzaicinātie dalībnieki būs no struktūrām, kuras iesaistītas pilsētvides plānošanā, piemēram, CSDD, Rīgas domes departamenti, Valsts policija. Vēlāk plānots izstrādāt arī Velotransporta attīstības programmu, kurā tiks iekļauti norādījumi par velo drošību, satiksmi, infrastruktūru, un citām lietām, kuras saistās ar velo. Plānots grozīt Latvijas valsts standarta „Velobūvju projektēšanas noteikumus”, kā arī aprīlī tiks grozīti ceļu satiksmes noteikumi. No šī gada 22. janvārī ir izveidota jauna valdība, tajā skaitā tapusi arī jauna valdības deklarācija. Ir vairākas lietas, kuras pārmantotas no iepriekšējās deklarācijas, tomēr vēlos pateikties Danai Reizniecei-Ozolai, kā arī ministram Anrijam Matīsam, ar kuru palīdzību deklarācijā izdevās integrēt arī velo tēmu sadaļas  ”Transports, infrastruktūra un sakari” 2.punktā:

„Īstenosim autoceļu sakārtošanas programmu, īpašu uzmanību pievēršot autoceļu kvalitātei. Nodrošināsim atbilstošas investīcijas autoceļu atjaunošanā, piesaistot Eiropas Savienības 2014.-2020. plānošanas perioda fondu un valsts budžeta līdzekļus tādā apmērā, lai pakāpeniski uzlabotu autoceļu infrastruktūru. Izvērtēsim publiskās privātās partnerības projektu (PPP) īstenošanu investīcijām autoceļos. Īstenosim kompleksus pasākumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, kā arī velo un elektromobilitātes attīstībā.”

Telefona saruna ar „Bored of Borders” pārstāvjiem

V.S.: - Nupat studijā esmu sazvanījis Miku Valeru. Čau! Sekoju jums līdzi un redzu, ka esat nokļuvuši ārpus Polijas robežām. Kā veicas?

Miks Valers: - Grūti teikt, ir tikai otrā diena, bet puiši ir apņēmības pilni. Šobrīd ir -19 grādu sals. Puiši izvēlējušies iespējami garāko maršrutu no viesnīcas līdz viesnīcai – 220 km. Parādījās doma beigt ātrāk, transportēt puišus uz viesnīcu un nākamajā dienā atgriezties tur, kur palikām, bet tas vairāk neesot stils. (smejas)

V.S.: - Kā ar veselību? Nav sarijušies aukstu gaisu?

M.V.: - Nē, ar veselību viss ir kārtībā. Kārlim vienīgi vakar celis sāpēja no aukstā laika, bet pa nakti saārstēja ar smērēm un šodien viss ir kārtībā.

V.S.: - Kādi plāni rītdienai?

M.V.: - Rīt puiši turpinās mīties – plānojam nobraukt 170 kilometrus. Līdz Ukrainas robežai arī nekas daudz vairāk nav palicis.

V.S.: - Malači! Tad vēlēšu jums veiksmi, veselību, minaties prātīgi, mēs sekosim līdzi Jūsu mājas lapā. Sazinamies Velopasaulē arī nākamnedēļ.

SIA „Velokurjers” labdarības kampaņa

V.S.: - Studijā ir ieradies Oļegs Stoļarovs no SIA „Velokurjers”. Oļegs uzsācis labdarības kampaņu, kuras laikā lauku iedzīvotāji par velti saņem velosipēdiem domātās diožu lampiņas. Oļeg, lūdzu pastāsti vairāk par šo kampaņu!

Oļegs Stoļarovs: - Es pats dzīvoju Pūrē, laukos, kur daļēji arī radās kampaņas ideja. Iedvesmojos arī no Latvijas Riteņbraucēju apvienības organizētās kampaņas, kuras laikā velo lampiņas saņēma Rīgas skolu audzēkņi. Bieži vien, pārvietojoties ar auto, manīju vecākus cilvēkus uz velosipēdiem, kuri tumšajā laikā bija slikti saredzami. Jauniešiem šī problēma nav novērota – tie paši sevi nodrošina ar atstarotājiem vai lampiņām. Kad uzsāku kampaņu, es sapratu, ka lukturīšu būs par maz, ja dalīšu Rīgā. Cilvēkiem laukos bieži vien pat nav pieejamas vietas, kurās lampiņas iegādāties, tādēļ secināju, ka tieši šādos rajonos atstarojošos elementus dāvināt būtu vislietderīgāk. Mirgojošās lampiņas piespraužu klāt pie braucēja velosipēda, bet cilvēki bieži vien apjūk, tādēļ nestāstu, ka organizēju akciju. Pastāstu, ka arī pats esmu aktīvs velobraucējs, tādēļ ir aizķērusies lieka lampiņa. Decembrī dāvināt sanāca mazāk, jo SIA „Velokurjers” bija ļoti intensīvs darba grafiks. Kopā pāris mēnešu laikā kopā ar mūsu firmas autokurjeriem esam izdalījuši aptuveni 10 lampiņas.

DJ Rise: - Domāju, ka lietderīgi būtu, ja kāds velo veikals pieteiktos noziedot dažas šāda veida lampiņas, jo tādējādi iespējams izglābt kāda braucēja dzīvību.

V.S.: - Jā, noteikti! Var meklēt kontaktus mājas lapā www.velokurjers.lv. Mana attieksme attiecībā uz šo jautājumu ir mazliet filozofiska. Pirms pāris gadiem Latvijā izcēlās skandāls – tirdzniecībā bija pieejami ventilatori, kuros mazi bērni varēja iebāzt pirkstus un gūt pamatīgas traumas. Šo preci izņēma no tirgus, jo tā bija sabiedrības veselībai bīstama. Arī cilvēki, kuriem mājās ir ierocis, to iegūst tikai tad, kad ir izgājuši noteiktas pārbaudes, nolikuši eksāmenu. Papildu visam, nāk komisija, kura pārbauda, ka ierocis novietots drošā vietā un ka tā īpašnieks dara visu iespējamo, lai nenodarītu pāri nevainīgiem cilvēkiem. Ja šādi velkam paralēles, potenciālā slepkava ir ne tikai šie preču ražotāji, ieroču glabātāji, bet arī Tu, Oļeg, jo pārvietojies ar auto. Ir auto ražotāju firmas, piemēram, Volvo, kura nākotnē pircējiem plāno sniegt garantiju, ka ar noteikto preci nav iespējams apdraudēt apkārtējos. Respektīvi, auto sajutīs, ja tuvumā ir riteņbraucējs, meža zvērs vai kāds cits, kā arī spēs uz to laicīgi noreaģēt un nobremzēt. Protams, ir loģiski, ka riteņbraucējiem sevi jāaizsargā, bet ir jāmēģina domāt arī no citas puses – kā autovadītājs var sev garantēt, ka nenobrauks kādu riteņbraucēju?

O.S.: - Manuprāt, noteicošā ir sajūta, ka vari iedot lampiņu cilvēkam, neko neprasot pretī un redzēt, ka cilvēka sejā parādās smaids.

V.S.: - Tur Tev noteikti var piekrist.

Telefona saruna ar „Blue Shock Bike” vadītāju Neilu Kalniņu

V.S.: - Sveiks, Neil! Jau pirms kāda laika biju padzirdējis, ka „Blue Shock Bike” laidīs klajā jaunus Latvijā ražotus velosipēdus.

Neils Kalniņš: - Jā, mēs sparīgi strādājam tālāk. Jau maijā būs pieejamas Blue Shock Bike One Plus versijas. Viens no modeļiem būs Blue Shock Bike City Plus jeb pilsētas velosipēds, bet laidīsim klajā arī veselus trīs modeļus (A,B,C) Blue Shock Bike Sport Plus, kuri būs paredzēti sportiskiem tūristu izbraucieniem. Pagājušajā gadā ļoti rūpīgi ieklausījāmies mūsu klientu izteiktajos komentāros gan par krāsu, gan aprīkojumu un tos ņēmām vērā.

Blue Shock Bike City Plus:

Blue Shock Bike Sport A Plus:

Blue Shock Bike Sport B Plus:

Blue Shock Bike Sport C Plus:

V.S.: - Izstāsti lūdzu, kas no tā visa būs ražots Latvijā?

N.K.: - Pirmkārt, Latvijā šie velosipēdi tiks salikti, izdomāti. Nepārspēsim gluži SHIMANO, kuri ražo savas riepas, spieķus un citas detaļas tomēr iegādāsimies no vadošajiem piegādātājiem, kuri mums nepieciešamo veido pēc pasūtījuma. Visas detaļas neatklāšu, bet lielākoties tās ir saistītas ar elektroniku, jo, kā zināms, elektro velosipēds un elektronika ir divas cieši saistītas lietas. Skaidri esam definējuši arī mūsu nākotnes mērķus – ja paveiksies, iespējams piedalīsimies arī lielajā vācu izstādē Euro Bikes, bet pagaidām nevēlos steigties notikumiem pa priekšu. Plānos ietilpst arī turpmāka sadarbība ar Andi Dambi, kuram ir vairākas idejas, kā panākt, lai Latvijā tiktu ražoti labākie elektro divriteņi pasaulē.

V.S.: - Malači! Esmu dzirdējis, ka jums ir sadarbība arī ar SIA „Velokurjers” – bija doma firmas „cargo” jeb kravas velosipēdu aprīkot ar elektro motoru.

N.K.: - Jā, un ja es pareizi esmu informēts, viss nepieciešamais šī procesa veikšanai jau ir ceļā uz Latviju. Domāju, ka radīsies lielisks nākotnes projekts. Priecājamies arī par SIA „Velokurjers” iniciatīvu - ar šo firmu sadarbojāmies un arī izveidojām velosipēdu nomas iespēju.

O.S.: - Man arī prieks par sadarbību ar „Blue Shock Bike”, jūs esat baigie malači! Mūsu kravas velosipēds jau aprīlī mums būs darbībā un esmu pārliecināts, ka tāds būs vienīgais Baltijā!

SIA „Gandrs” pārdošanā jaunie velosipēdi

V.S.: - Ir tāds teiciens, ka ratus jākaļ ziemā, bet kamanas – vasarā. Šobrīd par velosipēda pirkšanu cilvēki īsti nedomā, ja vien kādam netuvojas jubileja. Esmu sazvanījis Emīlu Krišjāni no SIA „Gandrs”. Sveiks, Emīl! Vai tiešām esat saņēmuši jaunos velosipēdus?

Emīls Krišjānis.: - Čau! Esam saņēmuši dažādus velosipēdus - no visa pa druskai.

V.S.: - Kad jūs sākat domāt par jaunās sezonas riteņiem?

E.K.: - Pirmo reizi pagājušajā gadā par to sākām domāt jūnijā, bet reāli pasūtījām augustā.

V.S.: - Tas nozīmē, ka sākumā aizbrauc uz Euro Bikes un tad arī ieviešas kāda skaidrība? (smejas)

E.K.: - Nē, tajā laikā viss jau ir pasūtīts un var sākt pētīt, vai viss izdarīts labi vai slikti. (smejas)

V.S.: - Tad vēl var paspēt pieregulēt. Tad sanāk, ka jebkurš interesents jau var braukt uz veikalu Gandrs un iegādāties jaunu velosipēdu.

Materiāls tapis sadarbībā ar Rīga Radio 94,5 FM www.RigaRadio.lv

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 14 + 2 =
 »
Top.LV