Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Vai ir kāds velobraucējs, kurš nezina par ZZK?

Ziņa publicēta: 04.11.2013 09:47
Tie, kuri brauc ar velo, noteikti ir dzirdējuši trīs burtu salikumu „ZZK” gan kā veikalu, gan kā komandu. Šoreiz RigaRadio raidījumā Velopasaule Viesturs Silenieks ciemos aicināja ZZK pārstāvjus Herbertu Pudānu, kā arī Normundu Zviedri.

ZZK pirmsākumi

Viesturs Silenieks: - Normund, vai Tu jau esi pieradis, ka ZZK ir kas nopietns?

Normunds Zviedris: - Šogad ir mūsu 20. darbības gads – esam tā pieraduši, ka šķiet, ka tā jābūt. Liekas, ka laiks ir paskrējis nemanot.

V.S.: - Kā radās ideja par ZZK atvēršanu?

N.Z.: - Tas aizsākās vēl pirms padomju armijas. Pats trenējos Dinamo, līdz tas tika likvidēts. Pēc tam sāku darboties „Rīgas Vagonbūves rūpnīcā”. Atnākot no armijas, uzsāku darba meklējumus. Sāku strādāt veloservisā pie Jura Beķera, kura veikals atradās tieši tur, kur šobrīd atrodas mūsējais. Šajā vietā strādāju par mehāniķi, pārdevēju. Kādā dienā mani apciemoja brālis, kurš bija ieradies uz Dziesmu svētkiem. Brāļa deju kolektīvs bija izmitināts Pļavnieku skolā. Starp daudz dzīvokļu mājām viņš pamanīja tā saukto „ratiņtelpu” – izlēmām, ka mums pašiem jāizmēģina tirgot rezerves daļas. Pirmā ideja bija nomāt riteņus, arī bērnu četriteņus. Tajā laikā piedalījāmies Latgales priekšpilsētas direkcijas organizētajā konkursā, kuram pieteikušies bija aptuveni seši pretendenti ar dažādiem mērķiem. Pieteicāmies konkursā, jo vēlējāmies iegūt telpas velosipēdu nomai, remontam, veikalam – šis mērķis piepildījās un mēs uzvarējām. Vēlāk uzsākām telpu remontu, iepirkām detaļas 300 Ls vērtībā un uzsākām darbību.

V.S.: - Tā varētu būt motivācija tiem, kuri vēlas uzsākt biznesu, neatkarīgi no tā, kādā jomā. Vajag tikai saņemties un sākt darbību. Herbert, pastāsti, kā Tu uzsāki savu darbību ričuku jomā?

Herberts Pudāns: - Pusaudža gados pagalmā bija maz darāmā, tādēļ ar draugiem izlēmām uzsākt aktīvu sportošanu. Sākām piedalīties Aleksandra Brieža organizētajā Riteņvasarā. Lēnā garā sākām iepazīt velo sabiedrību, uzzinājām par Mečislavu Bartušēvicu, kurš piedāvāja trenēties pie viņa – tā arī aizdzīvojos līdz Francijai. Tur nobraukājos aptuveni četrus gadus, līdz guvu traumu, kuras dēļ nācās atgriezties Latvijā. Tagad, palīdzot velosipēdistiem ar izvēli, es izvēlos, balstoties uz savu pieredzi, nevis akli vadoties pēc dzirdētā.

V.S.: - Vispār šķiet, ka visi velosipēdisti un velo fanāti satiekas tieši velosipēdistiem paredzētajos lielveikalos, kur iepērk sev nepieciešamo. Jūs noteikti arī jūtat klimata pārmaiņas, kaut vai pēc tā, kā izmainas cilvēku apģērbu pirkšanas paradumi.

N.Z.: - Arvien vairāk izjūtam arī to, ka cilvēki sāk pārvietoties laikā, kad ir vēss. It īpaši aukstā laikā tiek iepirktas vēju necaurlaidīgas jakas.

V.S.: - Man liekas, ka ziemas velobraukšana ir viena tāda forša lieta – tas kļūst arvien aktuālāk. Senāk ar velosipēdu ziemās brauca tikai sportisti un bļitkotāji.

Body Geometry Fit

V.S.: - Herbert, Tu Latvijā esi diezgan labi zināms. Daudzi ikdienas velobraucēji un arī sportisti pie Tevis vēršas pēc padomiem. Ejot pie Tevis uz servisu, Tu ne tikai salabo velosipēdu, bet arī paskaidro, kāpēc tā vajag. Pastāsti sīkāk, tas ir tas saucamais „Body Geometry Fit”?

H.P.: - Jā, taisnība. Ar to es sāku nodarboties kopš pagājušā gada novembra vidus. Viena lieta ir nopirkt velosipēdu, pavisam kas cits ir tas, kā Tu uz tā jūties. Ar laiku braucējs velosipēdu sāk lietot arvien mazāk, kaut arī varbūt problēma ir tikai un vienīgi stūres novietojumam, piemēram. Galvenais aspekts „Body geometry fit” ir braucēja komforts uz velosipēda.

Ne vienmēr velosipēdi tiek iegādāti, vadoties pēc pareizajiem kritērijiem

V.S.: - Izstāsti par ielas riteņbraukšanu - kādas ir velosipēda lietošanas tendences ikdienā?

H.P.: - Bieži vien braucējus gribās pamācīt – lielākoties sēdekļi ir vai nu pārāk augstu, vai pārāk zemu. Stūres novietojuma precizitāti ir grūti noteikt.

V.S.: - Starp citu, DJ Rise tikko ieripoja studijā ar fiksīti. Brauc viņš vairākus gadus un bez kāpšļiem – nemaz nav skaidrs, kā viņam tas izdodas.

DJ Rise: - Vēlējos jautāt, vai tā ir taisnība, ka, ja velosipēdists pareizi brauc, tad nevar redzēt priekšējo rumbu?

H.P.: - Tas ir viens no kritērijiem, lai saprastu, vai stūre ir pareizā attālumā. Bet tas atkarīgs arī no mugurkaula stāvokļa, tik precīzi nevar pateikt.

V.S.: - Kuri, Tavuprāt, ir faktori, kuri nepareizi ietekmē pircēju velosipēda iegādes laikā?

H.P.: - Cilvēki, iegādājoties velosipēdu, bieži vien vērtē sēdekli – skatās, vai ir pietiekami mīksts. Lieliem attālumiem šāda veida sēdeklis nav ieteicams.

Velo populārs arī Ādažos

V.S.: - Normund, Tu esi arī Ādažu pašvaldības deputāts. Esmu dzirdējis, ka Tu centīsies ietekmēt velo braukšanas attīstību arī Ādažos. Pastāsti, lūdzu, sīkāk.

N.Z.: - Vairāk centīšos attīstīt velo sporta attīstību. Šogad maijā Ādažos notika arī pirmais velo sporta maratons, kura organizētāji bijām mēs, ZZK, kā arī saucām palīgos arī Kasparu Tupiņu no „Alpha Baltic Sport”. Pašlaik esam sākuši aktīvi sadarboties ar Carnikavas pašvaldību – organizējam velo treniņus. Tie, kuri dzīvo Ādažos vai Carnikavā, var zvanīt trenerim, noskaidrot, kādi ir treniņu laiki, iespējas.

V.S.: - Ādažu pašvaldībai ir kāda doma par velo infrastruktūras attīstību?

N.Z.: - Mums ir doma izstrādāt vēl divus velo maršrutus – pāris jau ir izveidoti. Nākamgad visi šie maršruti ir jānomarķē, jo tie ir uz kartes, bet dabā nav.

V.S.: - Ādaži nav tālu no Rīgas, domāju, ka cilvēki būtu ieinteresēti kādā brīvā vakarā izbraukt šos velo maršrutus.

ZZK šodien un nākotnē

V.S.: - Herbert, vai Tevi katru dienu var sastapt ZZK? Kurā filiālē Tu esi?

H.P.: - Esmu Purvciemā un pārsvarā uz vietas esmu katru dienu. Ja nepieciešams, var nākt uz konsultāciju, kā arī pie mums ir iespēja testēt velosipēdu sēdekļus.

DJ Rise: - Kurā laikā labāk braukt, lai sagatavotu velosipēdu pavasara sezonā? Tagad rudenī vai tomēr ziemā?

N.Z.: - Ja velosipēds nav nepieciešams uz kādu laiku, to var atstāt pie mums un līdz ko tas būs gatavs, piezvanīsim. Mūsu velosipēdiem ir divu gadu garantija un tiem, kuri ir nopirkuši ZZK velosipēdu pēdējo divu gadu laikā, apkope ir bez maksas no 1. novembra līdz pat 1. martam. Ja kas jāmaina, mēs padodam ziņu īpašniekam. Labāk jau rudenī atnest un savest kārtībā, citādi pavasarī braucējs jau būs aizmirsis, kas velosipēdam bija noticis.

V.S.: - Man personīgi ZZK patīk lielā piedāvājuma dēļ – var iegādāties monociklu , trīsriteņus, utt. Vislielākā izvēle tieši no bērnu velosipēdiem. Kādi ir populārākie ZZK velosipēdu zīmoli?

N.Z.: - Lielākais un populārākais ir „Specialised” – no šī zīmola nācis arī jēdziens „Body geometry fit”. Īpašnieka mērķis ir pārdot dzīvesstilu, nevis riteni. Viņi ražo stūres rokturus, sēdekļus, apavus, visu, lai cilvēks justos ērti uz velosipēda. Bieži vien cilvēki pērk velosipēdu, bet nenomēra savas auguma proporcijas, tādēļ šķiet, ka jaunais velosipēds nav ērts. Herberts proporcijas nomēra un ievada tādas pašas, kā vecajam velosipēdam – rezultātā nav jāmācās braukt no jauna.

V.S.: - Nāk ziema. Radžu riepas ir modē? Viņas ir visai smagas, taču stabilas.

H.P.: - Līkumā var izslīdēt daudz vienkāršāk, jo tās palīdz, pārvietojoties pa slidenu virsmu.

V.S.: - Kādi plāni nākotnē saistībā ar ZZK?

N.Z.: - Domājam atvērt elites veikalu, kur būtu atpūtas zona, zīmola „Specialised” nodaļa.

V.S.: - Kā Tev šķiet, cilvēki sāk vairāk pirkt ielas velosipēdus? Var manīt ielās tā dēvētos „dutch” riteņus, fiksīšus. Starp citu, jums veikalā ir fiksīši?

N.Z.: - Jā, ir, bet diezgan padārgi. Tagad jau cilvēkiem patīk izveidot pašiem savus fiksīšus no iepirktām detaļām, mums ir gatavi. Cilvēki tagad vairāk pārvietojas ar velosipēdu, kurš vieglāk ripo – tas ir ielas velosipēds.

Sīkāka informāciju par ZZK piedāvājumu meklē šeit.

Materiāls tapis sadarbībā ar Rīga Radio 94,5 FM www.RigaRadio.lv

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 11 + 1 =
 »
Top.LV