Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Cīņa par velosipēdistu tiesībām ātrvilcienos

Ziņa publicēta: 15.10.2015 19:03
Eurostar, ātrgaitas vilcienu tīkls, kas apvieno un savieno Londonu, Parīzi un Briseli, braucot pat ar ātrumu 300 km/h no pirmā novembra ir aizliedzis velosipēdu pārvadāšanu vagonos, to ļaujot tikai sadalītā un iepakotā veidā. Daudzas velosipēdistu organizācijas ir iesniegušas protestus un iesniegumus vilcienu tīkla vadībai, skaidrojot, ka šādas izmaiņas daudzus velosipēdistus atturēs no vilcienu izmantošanas.

Septiņu stundu laikā  Eurostar adresēto protestu bija parakstījušas vairāk kā 2,700 cilvēku. Jaunie noteikumi liek velosipēdus izjaukt pilnībā un iepakot, tos kopā saliekot tikai galapunktā – kamēr līdzšinējā kārtība ir bijusi velosipēdu pakāršana aiz priekšējā riteņa tam īpaši paredzētās vietās, piemaksājot biļetes cenai 30 mārciņas.

CTC, lielākā Apvienotās Karalistes velosipēdistu organizācija, ir apvienojusi spēkus ar līdzvērtīgām kustībām Francijā, Beļģijā, Nīderlandē un Vācijā, ievilstot pret „neiedomājami neparocīgo” ideju, kā to ir aprakstījusi Eiropas Velobraucēju Federācija.  Tā liktu katram cilvēkam kļūt par mehāniķi visus velosipēda jautājumu sīkumos, kas mēdz būt komplicēti – turklāt ne visiem cilvēkiem šādas prasmes arī būs apgūstamas un šo darbību veikšana aizņemtu ļoti ilgu laiku! Turklāt Londona, Parīze un Brisele visas ir ļoti aktīvas velopilsētas – un Eurostar tīklam 2016. gadā pievienosies arī Amsterdama, Eiropas velosipēdistu galvaspilsēta, tamdēļ šāds solis atpakaļ velokustības iedrošināšanā un atbalstā ir grūti izprotams.

Eurostar jaunos noteikumus savukārt ir pamatojuši ar vagonu telpas izmantošanu efektīvākā veidā, kā arī ar nepieciešamību sabalansēt velosipēdistu un pārējo pasažieru, kas arvien vairāk izmanto reģistrētās bagāžas iespēju, tiesības un prasības – viņuprāt, šāda kompānijas politikas maiņa joprojām atbilst velosipēdistu vajadzībām, jo prasību nodrošināšanai palīdzēs arī Eurostar darbinieki, piemēram, nodrošinot pārvadāšanas kastes un palīdzot riteni izjaukt. Turklāt šādi būtu iespējams pārvadāt arī vairāk velosipēdu kā tādu. Tomēr CTC nav pārliecinājis arī šis arguments, jo nav zināms, vai minētie darbinieki tiešām būs specifiski trenēti augsti kvalitatīvu un komplicētu velosipēdu izjaukšanā un kopāsalikšanā un, viņuprāt, pret velosipēdistiem nu ir attieksme kā pret „trešās klases pasažieriem”.

Protams, ka problēma nav tik vienkārša – ir iespējams saprast arī Eurostar sākotnējo ideju un motīvus. Tomēr šāda velosipēdistu ierobežošana ir visnotaļ pārāk skarba, netaisnīga un novēršama – tāpēc gaidīsim risinājumu vai pirmo novembri, kad noteikumi sāksies spēkā, lai redzētu notikumu turpmāku attīstību!

Madara Meļņika

Ilustrācija no http://www.eurostar.com/sites/default/files/registered_baggage_flyer_fr.pdf

Lasiet arī:

http://www.bbc.com/news/uk-34518236

http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/oct/14/anger-at-eurostar-plan-to-make-cyclists-dismantle-their-bikes

http://www.theguardian.com/business/2015/oct/14/eurostar-called-on-to-ditch-new-bicycle-policy-dismantled-boxed-up

http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/want-to-take-your-bike-on-eurostar-youll-have-to-put-it-in-a-box-195507

http://www.standard.co.uk/news/transport/eurostar-bike-ban-rail-operator-faces-backlash-for-new-rules-forcing-passengers-to-dismantle-a3090026.html

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 8 + 2 =
 »
Top.LV