Atsaucoties uz iedzīvotāju sniegto informāciju par šķēršļiem pilsētas ielās, kas apgrūtina velosipēdu, ratiņkrēslu un māmiņu ar bērnu ratiņiem pārvietošanos, Rīgā šajā sezonā nolīdzinātas vairāk nekā 100 apmales, ziņo aģentūra LETA, atsaucoties uz Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību speciālistes Ilzes Dišleres pausto.
Apmalītes primāri tiek nolīdzinātas sadarbībā ar invalīdu un viņu draugu apvienību "Apeirons", lai padarītu pilsētu pieejamu cilvēkiem ratiņkrēslos, vienlaikus atvieglojot pārvietošanos arī māmiņām ar bērnu ratiņiem un velosipēdistiem. Šovasar pazeminātas apmales Baznīcas ielā un Skolas ielā, lai cilvēkiem ratiņkrēslos būtu vieglāk nokļūt Rīgas domes Labklājības departamentā un saņemt sociālos pakalpojumus. Apmales nolīdzinātas arī Pārdaugavā Bauskas ielā un Sesku ielā, lai padarītu pieejamāku Ceļu satiksmes drošības direkcijas ēku.
Tuvākajā nākotnē apmales tiks līdzinātas arī Pļavniekos Sesku, Ulbrokas un Saharova ielās. Dišlere skaidroja, ka iepriekš tehniskie standarti paredzēja veidot augstas ietvju apmales, tāpēc daudzviet tās ir nepiemērotas riteņotam transportam, taču tagad normatīvos noteikts, ka uzbrauktuves jāveido nulle līdz trīs centimetru augstumā.
Apmaļu pazemināšanai īpaši budžeta līdzekļi netiek novirzīti, taču ceļu būves uzņēmumiem, kas veic ielu remontus, uzdots nolīdzināt apmalītes, par kurām remontdarbu apkaimē ziņojuši iedzīvotāji.
Lai veicinātu velobraukšanu, kā arī sekmētu drošu satiksmes organizāciju un kustību Rīgas ielās, akcija turpinās un ikviens ir aicināts informēt par šķēršļiem pilsētas ielās, kā arī ierosināt jaunus velomaršrutus. Iedzīvotāji īpaši aicināti sūtīt fotogrāfijas un citus vizuālus materiālus, lai speciālisti uzreiz redzētu, kā konkrētā vieta izskatās dabā un to varētu iekļaut labojamo ietvju sarakstā bez īpašas apsekošanas, tādējādi atvieglojot speciālistu darbu un padarot to ātrāku.
Priekšlikumi un vizuālie materiāli iesūtāmi Satiksmes departamenta "www.rdsd.lv" interaktīvajā kartē "Šķērslis velobraukšanai? Paziņo!". Tie tiks izvērtēti no satiksmes organizācijas un drošības viedokļa, un velomaršruti tiks iekļauti jau esošajā velomaršrutu kartē.
Dišlere uzsvēra, ka gan ziņojumi par šķēršļiem, gan to novēršana notiek nepārtraukti.