Salacgrīvas novada dome, uzklausot Vidzemes Tūrisma asociācijas ieteikumu, uzsākusi darbus, lai pēc 2013. gada būtu vieglāk piesaistīt Eiropas līdzekļus veloceliņa izbūvei piejūrā. Pašvaldības speciālisti ir izstrādājuši principiālu shēmu, kur novada teritorijā nākotnē varētu veidot šo eiroceliņu, ziņo reģiona laikraksts Auseklis.
Novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs laikrakstam pastāstījis, ka zemes reformas laikā pašvaldības ceļš piejūrā diemžēl ir pazaudējis dažus posmus. "Būs jāmeklē iespējas šos posmus atgūt pašvaldības īpašumā vai arī jāuzliek servitūts. Mēs taču nevaram ik pa posmam velosipēdistam likt atgriezties uz «Via Baltica»! Bez tam mums nepieciešams nepārtraukts pašvaldības ceļš, jo jābrauc arī ugunsdzēsējiem, „ātrajiem" un līdzīgiem dienestiem. Darbu sāksim jau tagad, jo šis process nebūs ātrs," sprieda pašvaldības vadītājs.
Šo veloceliņu varētu būvēt, ja tiks atbalstīts projekts Iron Curtain Trail, kurā iecerēts izveidot veloceliņu gar kādreizējās PSRS robežu, ko dēvēja par dzelzs priekškaru. D. Straubergam ir arī ideja, ka veloceliņš būtu nepieciešams no Svētciema līdz pat Ainažiem, lai iedzīvotāji uz darbu varētu droši braukt ar velosipēdu. Viņš lēš, ka šādi nosacījumi jāizvirza, kad Via Baltica rekonstrukcijas tālāko posmu plānošana nonāks līdz saskaņošanai pašvaldībā.
Lasiet arī: http://www.auseklis.lv/?cat=557&expand_article_id=2186