Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Personalizēta ceļojuma plānošana mobilitātes nodrošināšanai

Ziņa publicēta: 14.12.2014 13:28
Šī gada vasarā Rīgā tika uzsākts Baltijā vēl nebijis starptautiskas sadarbības projekts – Personalizētā ceļojuma plānošana jeb PTP-Cycle (Personalised Travel Planning for Cycling). Projekta realizēšana dažādās pilsētās palielinājusi velobraucēju skaitu līdz pat 70%.

Personalizētas ceļojumu plānošanas metode paredz izmantot sociālā marketinga paņēmienus noteiktā mērķauditorijā. Kā norāda Olita Anča, Rīgas domes Satiksmes departamenta Starptautisko projektu nodaļas vadītāja, programmas realizēšana dažādās pilsētās, tajā skaitā Lielbritānijā, ir samazinājusi vieglo automašīnu izmantošanu par 10-20 %, un attiecīgi palielinājusi velobraucēju skaita pieaugumu pat līdz 70 %: „Latvija ir tikai viena no valstīm, kas piedalās inovatīvajā projektā. Kopā ar mums iesaistījušās vēl tādas valstis, kā Lielbritānija, Spānija, Beļģija, Slovēnija.”

Kā atzīst projekta koordinatore, viens no aktivitāšu mērķiem ir energoefektivitātes paaugstināšana, kā arī pilsētas iedzīvotāju pārvietošanās paradumu mainīšana: „Kā zināms, viena no Rīgas vides kvalitātes problēmām ir gaisa piesārņojums. Veicinot dažādus alternatīvus pārvietošanās veidus, iespējams samazināt satiksmes sastrēgumus, kā rezultātā paaugstinātos iedzīvotāju dzīves kvalitātes līmenis.”

„Visās iepriekš minētajās projekta dalībvalstīs piemērota kopīga metodoloģija – atšķiras tikai mērķauditorijas. Piemēram, Rīgā uzrunāti Teikas un Juglas iedzīvotāji, kā arī pilsētas centra augstskolu studenti, savukārt Ļubļjanā, Slovēnijā tie ir studenti un atsevišķi uzņēmumi.

Rīgu projekta ietvaros pārstāv Rīgas domes Satiksmes departaments, un mūsu uzdevums ir informatīvo materiālu sagatavošana, to izplatīšana un piegāde mērķauditorijai. Šo funkciju nodrošināšanas nolūkos esam piesaistījuši sabiedrisko attiecību aģentūru SIA Prospero, kas, manuprāt, ļoti veiksmīgi un radoši veic uzticēto pienākumus,” stāsta Satiksmes departamenta pārstāve.

Lai nodrošinātu projekta partneru zināšanas par personalizētās ceļojumu plānošanas metodes pielietojumu, kā arī iepazīstinātu ar galvenajiem uzdevumiem un pasākumiem tās ieviešanas procesā, 2013.gada beigās Rīgas domes Satiksmes departamenta un SIA Prospero pārstāves devās apmeklēt apmācību semināru Anglijā.

Tā atklāšanā Londonas Mobilitātes departamenta direktors Spensers Palmers (Spencer Palmer) īsumā informēja par pilsētas satiksmes jautājumiem, līdz šim veiktajiem pasākumiem autosatiksmes mazināšanai. Kā dažus no tiem Spensers minēja „sastrēgumu” maksu, alternatīvu satiksmes infrastruktūras veidošanu, kā arī dažādu ar tēmu saistītu pasākumu organizēšanu.

„Semināra ietvaros notika interaktīvas lekcijas, kuras vadīja ar personalizētās plānošanas metodes ieviešanu saistītie speciālisti – tie dalījās praktiskā darba veikšanas pieredzē, kā arī sniedza atbildes uz klātesošo jautājumiem. Semināra dalībnieki saņēma arī dažādus uzskates materiālus ar ieteikumiem  konsultantu apmācība.

Informēšanas nolūkos arī mērķauditorijai tika izveidoti informatīvie materiāli par sabiedriskā transporta un divriteņa lietošanas iespējām. Uz mājsaimniecībām dodas īpaši apmācīti eksperti un tiešā komunikācijā piedāvā bezmaksas konsultāciju, karti un citus materiālus par gudriem pārvietošanās risinājumiem pilsētā. Kā norāda Olita Anča, projekta ietvaros svarīgi rosināt pārdomas par pašreizējā pārvietošanās veida efektivitāti, kā arī par tā nozīmi vides aizsardzībā.

Projekta rezultātu novērtējuma monitorings notiek pēc vienotas metodes – sākotnēji, vēl pirms konsultantu došanās pie mērķauditorijas, izvēlētajā projekta zonā tika veikta iedzīvotāju aptauja par pārvietošanās paradumiem un to maiņu. Īstermiņa rezultātu novērtējuma datu iegūšanai, aptauja tika veikta arī 3 mēnešus pēc mājsaimniecību apmeklējuma. Gadu pēc projekta noslēguma, 2015.gada decembrī, plānots veikt arī ilgtermiņa ietekmes novērtējums.

Aktivitātēm noslēdzoties, 2015.gada sākumā paredzēts organizēt noslēdzošu metodoloģijas apgūšanas semināru, kur plānots dalīties katra projekta partnera iegūtajā pieredzē vienotās metodoloģijas pielietojuma adaptācijā. Seminārā piedalīties varēs arī pārstāvji no tām dalībvalstu pašvaldībām, kas būs izrādījušas interesi par personalizētās ceļojumu plānošanas izmantošanu.

„Ceram, ka šī projekta aktivitāšu rezultātā riteņbraucēju skaits pilsētā palielināsies vismaz par 5-6 %. Pēdējo 7 gadu laikā Rīgā realizēti vairāki riteņbraukšanu veicinoši projekti, tajā skaitā PRO.MOTION – projekts velotransporta izmantošanas attīstības veicināšanai dzīvojamos rajonos (2007-2010), CARMA – jaunu efektīvu  velobraukšanu veicinošu mārketinga metožu attīstībai (2010-2013). Noteikti izmantosim iespēju arī turpmāk iesaistīties starptautiskās sadarbības projektos, lai iepazītos un izmantotu citu Eiropas pilsētu pozitīvo pieredzi alternatīvo pārvietošanās veidu popularizēšanā,” stāsta Olita Anča.

Projekts ilgst no 2013.līdz 2016.gadam, un to līdzfinansē Eiropas Savienības programma Saprātīga Enerģija Eiropai.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 3 + 1 =
 »
Top.LV