Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Šoreiz riteņbraucējus skaitīs arī vietās, kur plānotas velojoslas

Ziņa publicēta: 12.05.2014 09:34
Šī gada 16.maijā laikā no 8.00 – 9.00 tiks veikta kārtējā velosipēdistu skaitīšana, kuras mērķis ir noskaidrot riteņbraucēju skaita izmaiņas. Latvijas Riteņbraucēju apvienības un velovortāla www.divritenis.lv organizētā skaitīšana notiek jau vairākus gadus, un apkopotie dati ir līdz šim vienīgā statistika, kas ļauj spriest par riteņbraucēju tendencēm. Organizatori lūdz brīvprātīgos pieteikties, rakstot uz divritenis@divritenis.lv

Tradicionāli riteņbraucēju skaits tiks fiksēts uz Rīgas tiltiem un satiksmes pārvadiem pār dzelzceļu. Tomēr ņemot vērā, ka šī gada vasarā plānots ieviest velojoslas Rīgā, papildu visos virzienos tiks izvērtēta riteņbraucēju kustība vietās, kur tās tiks izvietotas, kā rezultātā nepieciešams lielāks palīgu skaits, kā ierasts.

Velosipēdistu skaita konstatēšanai konstanti tiek izvēlēta rīta stunda, kurā cilvēki visbiežāk dodas uz skolu un darbu. Šī kustība pasaulē ieguvusi nosaukumu “Bike to Work” un šogad savu darbību tā uzsākusi arī Latvijā. Par 2014. gada Bike to Work oficiālo datumu pasludināts 16.maijs, taču dažādas ar velobraukšanu uz darbu saistītās aktivitātes vairākās valstīs plānotas visas nedēļas garumā. Iniciatīvas pirmsākumi meklējami 1956. gadā ASV un šobrīd kustība pārņēmusi arī tādas valstis, kā Latvija, Anglija, Beļģija, u.c. Velovortāls www.divritenis.lv drīzumā publiskos arī SIA “Virve” izstrādātu Latvijas Bike to Work kustības logo.

Latvijas Riteņbraucēju apvienība arī vienojusies ar Rīgas pašvaldības policiju, ka pie skolām dežurējošie policisti pulksten 10.00 skaitīs novietotos velosipēdus un datus nodos Latvijas Riteņbraucēju apvienības rīcībā. Rezultāti noderēs ne tikai, lai gūtu priekšstatu par riteņbraucēju skaitu skolās, bet arī lai turpmāk organizētu drošas velobraukšanas kampaņas.

„Arī Rīgas Pašvaldības policija sabiedriskās kārtības nodrošināšanā jau vairākus gadus izmanto šo videi draudzīgo pārvietošanās līdzekli – divriteni. Šobrīd mūsu rīcībā ir 32 divriteņi, ar kuriem policisti patrulē plašākās, zaļās teritorijās, tādās kā Mežaparks, Daugavas promenāde, pilsētas centra un Pārdaugavas parki un skvēri, arī veloceliņi. Velo patruļas ir piemērotas šādu maršrutu apsekošanai, kur cilvēku plūsma ir salīdzinoši nesteidzīga, policists uz divriteņa īsākā laika posmā ir sastopams maršruta dažādos attālākos punktos un pats pārvietošanās līdzeklis ir dabai draudzīgs. Mums tas ir svarīgi, un tādēļ arī mēs – pašvaldības policija savu iespēju robežās atbalstām videi un dabai draudzīgo,” par policistiem izdevīgo pārvietošanās veidu vēsta Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieks Juris Lūkass.

"Riteņbraucēju skaits Rīgā katru gadu pieaug arvien straujāk, un velosipēds kā ikdienas pārvietošanās līdzeklis kļūst arvien populārāks, ko pierāda arī dažādi iepriekš veiktie pētījumi. Latvijas Riteņbraucēju apvienībai kā lielākajai ikdienas riteņbraucējus pārstāvošajai organizācijai ir būtiski fiksēt velosipēdistu skaita izmaiņas, lai analizētu sakarības starp skaita pieaugumu un negadījumiem, kā arī lai konsultētu pašvaldības un citas institūcijas. Mums rūp, lai pārvietošanās uz skolu un darbu būtu droša, kā arī lietderīgi tiktu izmantota pilsētas telpa, tādēļ ir svarīgi veikt regulārus riteņbraucēju paradumu novērojumus. Kustība Bike to Work ir veids, kā veicināt veselīgu, smaidīgu Latvijas sabiedrību," tā Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks par ikgadējo riteņbraucēju skaitīšanu.

Lūdzam atsaukties brīvprātīgos dalībai riteņbraucēju skaitīšanā, kura tradicionāli notiks uz Rīgas tiltiem (Vanšu, Akmens, Salu, Dienvidu), satiksmes pārvadiem pār dzelzceļu (Gaisa, Zemitānu, Deglava), kā arī uz Skolas ielas veloceliņa krustojumā ar Lāčplēša ielu. Velojoslas plānots ieviest vairākās vietās, tādēļ velosipēdistu skaits tiks fiksēts Stabu/Brīvības, Bruņinieku/Brīvības, Elizabetes/Barona, Avotu/Lācplēša, Dzirnavu/Barona, Brīvības/Pērnavas, Elizabetes/Brieža/Strēlnieku ielu krustojumos visos virzienos.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Devil_Inside 2014.05.15 15:15 Un atkal tas pats! Lielākā daļa, kas brauc uz darbu, plkst. 8:00 jau ir darbā.
:: Velo Braucēja 2014.05.16 09:29 Tieši tā! Vienam vai otram tiltam (Vanšu vai Akmens) parasti pāri braucu jau kādu brīdi pirms astoņiem... Kā mani var saskaitīt? Un es esmu ļoti regulārs braucējs! Un vēl - tajā pašā laika periodā redzu braucam ļoti daudzus velobraucējus.
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 18 + 1 =
 »
Top.LV