Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ko vēlēšanu līderi sola riteņbraucējiem Rīgā?

Ziņa publicēta: 29.05.2013 23:16
Būšot veloceliņi un velojoslas, velonovietnes visur, kur vajag un pilsēta tukša no automašīnām. Sola pašvaldību vēlēšanu Rīgas sarakstu augšgalā esošie politiķi Belēvičs, Kiršteins, Ēlerte un Ameriks. Latvijas Riteņbraucēju apvienības un Rīga Radio kopīgi rīkotajā diskusijā.

Cik bieži jūs braucat ar divriteni?

Guntis Belēvičs (Zaļā partija):
- Es braucu ar vieglo automašīnu. Neesmu nekad Rīgā pārvietojies ar velosipēdu.  Tas ir saistīts ar to, ka mana darba forma ir uzvalks, gaišs krekls un kaklasaite. Es nevaru ierasties uz biznesa tikšanos sakarsis. Tajā pašā laikā es varu stādīties priekšā, ja veloinfrastruktūra attīstīsies, ka es varētu pārvietoties ar visu savu uzvalku un kaklasaiti ar velosipēdu, kas ir ar elektropiedziņu. Savukārt, braucot no darba mājās, es varētu mīt pedāļus pats un pēc tam ieiet dušā.

Aleksandrs Kiršteins (Visu Latvijai!-TB/LNNK):
- Es pārsvarā braucu sestdienās, svētdienās ar divriteni. Izmēģinājis esmu maršrutu Centrs-Berģi. Divas reizes. Man ir trīs dēli un astoņi mazdēli. Viņi pārvietojas tikai ar riteni, es – sestdienās, svētdienās.

Sarmīte Ēlerte (Vienotība):
- Es esmu Rīgā kājāmgājējs vai sabiedriskā transporta lietotājs. Ar riteni es braucu ārpus Rīgas. Taču es katrreiz uztraucos, kad mans dēls kaut kur dodas ar riteni. Jo es domāju, ka šajā brīdī velobraucēju situācija Rīgā ir sasniegusi zināmu krīzes līmeni. Un mums jāmeklē jauni līdzsvari.

Andris Ameriks (Saskaņas centrs/Gods kalpot Rīgai!):
- Es esamu gan Rīgā, gan arī ārpus Rīgas braucis ar velosipēdu. Un arī, atklājot velosezonu 1.maijā, šogad mēs iemēģinājām gan veloceliņus, gan arī pēc tam es esmu izbraucis gandrīz pa visiem veloceliņiem, kas mums ir Rīgā pieejami.

 

Ko jūsu partija ievēlēšanas gadījumā piedāvās uzlabot velobraukšanas situācijā Rīgā?

Guntis Belēvičs (Zaļā partija):
- Jāattīsta veloinfrastruktūra. Ļoti ātros tempos jāierīko velojoslas. Jāiekārto velonovietnes, jāgādā par to, lai velosipēdi būtu drošībā. Bet visupirms jāgādā par pašu velobraucēju drošību – jābūt drošām iespējām šķērsot krustojumus. Ļoti bieži velosipēdi brauc pa ietvi, kur iet gājēji, tajā pašā laikā mums ielas ir pietiekami platas, lai varētu ierīkot velojoslas, bet šajā gadījumā ir ļoti jāgādā par velobraucēju drošību.

Aleksandrs Kiršteins (Visu Latvijai!-TB/LNNK):
- Minimums, ar ko būtu jāsāk, ir ar trotuāru apmalēm, kas daudzās vietās ir par augstu. Vecrīgā vajadzētu vairāk ierīkot stāvvietas, kur var pieslēgt riteni pie rāmja.  Velostatīvus būtu jāuzstāda pie daudzām sabiedriskajām ēkām. Daudzi trotuāri mums ir tukši. Var daļu atvēlēt velosipēdistiem, izklājot ar speciālām flīzēm, lai gājējiem nebūtu jāiet kopā ar riteņbraucējiem.

Sarmīte Ēlerte (Vienotība):
- Mūsu prioritāte ir velojoslu tīkls visā Rīgas vēsturiskajā centrā, kas šobrīd ir lielākā problēma. Otrs – drošas velo novietnes. Trešais – izmaiņas un vispārēja Rīgas sabiedrības vienošanās par to, kā mēs dalām dzīves telpu. Jo velobraucēji ekonomiski, ekoloģiski izdevīgi, veselības nozīmē izdevīgi un tas ir signāls, katram, ka Rīga ir dinamiska jaunu cilvēku pilsēta. Uzdevums ir vienreiz par visām reizēm nodefinēt, ka Rīgā prioritāte ir kājāmgājēs, velobraucējs un sabiedriskais transports.

 

Es atceros vēl to laiku deviņdesmitajos, kad autobraucēji uzskatīja, ka gājēji nav jālaiž pa pārejām. Vienkārši brauca virsū. Un man liekas, ka tas bija Daugavmalā, kur policisti vienkārši stāvēja. Un autobraucēji pamazām iemācījās, ka ir tomēr citi noteikumi. Plus, protams, sabiedriskās kampaņas.

Andris Ameriks (Saskaņas centrs/Gods kalpot Rīgai!):
- Turpināsim veloceliņu izbūvi. Trīs virzieni, pirmais ir no Vecmīlgrāvja līdz Vecāķiem, Pludmales ielai 4 km garumā, otrs viziens ir Centrs – Dārziņi, trešais – šogad pabeigt Zaļo veloceliņu uz Mārupes pusi. Projektējam veloceliņu no Imantas uz Bolderāju. Otrs virziens ir rekomendējošās velojoslas. Bet šeit ir jāpanāk vienošanās ar CSDD, lai atļautu lietot vai nu dzelteno, vai sarkano vai balto krāsu. Trešais – velonovietnes. Pagājušajā gadā uzstādījām 18, šogad būs vēl 14. Tādas, kur var pieslēgt velosipēda rāmi. Ir atsevišķa programma par velonovietņu izveidi pie visām skolām.

Guntis Belēvičs (Zaļā partija):
- Rīgā nepieciešamo veloinfrastruktūru varētu attīstīt daudz lielākā ātrumā, ja Rīgas domes amatpersonas pašas pārsēstos uz elektrovelosipēdiem. Tad viņas saredzētu visas tās problēmas, kas saistītas ar drošību, ar ērtību, ar ātrumu, visām lietām kas velobraucējiem svarīgas. Ir absolūti skaidrs, ka Rīgas domes amatpersonām vajadzētu rādīt piemēru. 

 

Diskusijas videoierakstu varat noskatīties http://youtu.be/_i83Cy6Dx2s 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 3 + 1 =
 »
Top.LV