Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Palīdzēs pašvaldībām mazināt velozādzību riskus

Ziņa publicēta: 02.07.2012 21:31
Lai veicinātu to, ka pašvaldības, veidojot veloinfrastruktūru, uzstāda tikai drošas konstrukcijas velonovietnes, Latvijas Riteņbraucēju apvienība (LATRIT) izsūtījusi visām Latvijas pašvaldībām "Vadlīnijas velo novietņu izvietošanai". Tādu velostatīvu uzstādīšana, kas paredzēti velosipēda pieslēgšanai pie rāmja un ratiem vienlaikus, ir būtisks šķērslis velosipēdu zagļiem.
Riteņbraukšana Latvijā kļūst arvien populārāka un daudzas pašvaldības, izrādot labo gribu, veido riteņbraucējiem domātu infrastruktūru. Taču daudzas labas Latvijas pašvaldību iniciatīvas vēlāk netiek pietiekami novērtētas no riteņbraucēju puses. Kāpēc? Galvenais iemesls - aiz nezināšanas izdarītas kļūdas projektos, būvdarbos un to tehniskajos risinājumos, kā rezultātā tiek uzstādītas velonovietnes, ko pieredzējuši velosipēdisti ignorē, nevēloties riskēt ar savu īpašumu - velosipēdu," stāsta Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.

"Vadlīnijas velo novietņu izvietošanai" tika izstrādātas šopavasar, balstoties uz Latvijas Riteņbraucēju apvienības biedru un starptautisko pieredzi. Tās ir apskatāmas ŠEIT.

Tipiskākā kļūda, ko pieļauj daudzi velonovietņu uzstādītāji, ir arhaisku, padomju laika modeļu izvēle - tādu, kas paredzēti velosipēda priekšējā rata iestutēšanai, nevis divriteņa atsliešanai un pieslēgšanai pie rāmja. Pirmkārt, tādos var iestutēt ne visu veidu divriteņus, jo atšķiras to riepu biezums. Otrkārt, velosipēdi tādos ir nestabili. Ja ir bagāža, īpaši tūristiem, velosipēdi gāžas. Treškārt, statīva konstrukcija nemotivē un daudzos gadījumos arī nepieļaj iespēju velosipēdu droši pieslēgt pie rāmja un ratiem vienlaikus. Daudzi šādos statīvos atstāti velosipēdi tiek pieslēgti vien pie priekšējā rata vai atstāti nepieslēgti. Kā rezultātā šāda divriteņa nozagšanai zaglim nepieciešamas vien dažas sekundes pat bez papildus aprīkojuma.

Vadlīnijas ļauj nepieļaut kļūdas. Tajās ir uzrādīti būtiskākie principi, kas jāievēro, izvēloties drošas konstrukcijas velostatīva modeli. 

Aicinām pēc iespējas informēt pašvaldībā esošos uzņēmējus, namu un zemju īpašniekus par iespēju izvietot riteņbraucējiem draudzīgas velosipēdu novietnes. Ar sliktiem piemēriem varat iepazīties http://www.veloriga.lv/?ct=nedraudzigs_velosipedistam

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 9 + 2 =
 »
Top.LV