Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Uz darbu ar velosipēdu Rīgā brauc vairāki tūkstoši cilvēku

Ziņa publicēta: 29.06.2012 11:49
Darbadienu rītos laikā no 8 līdz 9 Vanšu tiltu šķērso vidēji 6,6 riteņbraucēji minūtē (2008.g. bija tikai 1,5), Gaisa tiltu (VEF) - 5,2, Akmens tiltu - 3 velosipēdisti minūtē. Tā konstatēts Latvijas Riteņbraucēju apvienības un vortāla Veloriga.lv kopīgi rīkotajā velosipēdistu skaitīšanā 29.jūnija rītā.
Velosipēdu skaitīšana 29.jūnija rītā tika organizēta vienlaicīgi uz Vanšu, Akmens, Salu, Dienvidu, Gaisa (VEF), Zemitānu un Deglava tilta, kā arī uz veloceliņa Skolas ielā. Kopumā saskaitīti 1377 uz darbu braucošie riteņbraucēji. Ņemot vērā, ka riteņbraucēji uz darbu brauc arī pa citām ielām, pēc Latvijas Riteņbraucēju apvienības un vortāla Veloriga.lv aplēsēm kopīgais uz darbu ar velosipēdu braucošo skaits Rīgā varētu būt vairāki tūkstoši.

"Mērķis bija apzināt uz darbu braucošo velosipēdistu skaita izmaiņas kopš iepriekšējām skaitīšanas reizēm 2008. un 2009. gadā. Ir vasara, skolās ir brīvlaiks, rīta agrumā ar riteni reti kāds brauc tik vizināšanās dēļ. Līdz ar to varam diezgan precīzi fiksēt kā mainījusies velosipēda kā ikdienas transporta popularitāte braucieniem uz darbu," stāsta Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks.

"Mainās riteņbraukšanas tendences. Vairāk sāk pārvietoties dāmas. Svārkos, eleganti ģērbušās ar cēliem sieviešu riteņiem, tādejādi nomainot kalnu velosipēdu tradīcijas un parādot to, ka velosipēds ir nevis radīts sportam, bet tas ir ikdienišķs transporta līdzeklis līdzīgi kā automašīna vai trolejbuss," stāsta Latvijas Riteņbraucēju apvienības (LATRIT) valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks. "Riteņbraucēju skaits pieaug ar katru gadu un tas ir nopietns signāls Rīgas pilsētas infrastruktūras attīstībai - riteņbraucēju skaits procentuāli pieaug ātrāk nekā riteņbraucējiem domātā infrastruktūra. Šāda veida statistika ir svarīga ne tikai infrastruktūras plānošanai, bet arī ceļu satiksmes negadījumu analīzē - CSN negadījumi jāanalizē proporcionāli riteņbraucēju skaitam, nevis absolūtos skaitļos. Uzskatu, ka ir nevis vairāk negadījumu ar riteņbraucējiem, bet daudzkārt ir palielinājies riteņbraucēju skaits. Taču objektīvi varam runāt tikai tad, kad būs objektīvi rādītāji. Tādēļ pēc LATRIT iniciatīvas, sadarbojoties ar Dānijas Karalistes vēstniecību un Rīgas domi ir plānots uzstādīt velosipēdu barometru - sākotnēji uz Vanšu tilta un uz Brīvības ielas veloceliņa, lai dati būtu nevis stundu dienā pāris reizes gadā, bet gan visu diennakti gada garumā."

Velosipēdistu skaitīšanas rezultāti

Kā jau bija paredzams, vislielākais velosipēdistu skaits no rīta tika fiksēts uz Vanšu tilta. Laikā no 8 līdz 9 to centra virzienā šķērsoja 296, bet Pārdaugavas - 102 riteņbraucēji. Kopā 398, kas ir 6,63 braucēji minūtē.

Gaisa tiltu centra virzienā šķērsoja 200, bet Juglas virzienā - 114 riteņbraucēji. Tātad kopā 314 riteņbraucēji, kas ir 5,23 minūtē.

Uz Skolas ielas veloceliņa šajā laikā fiksēti 202 braucēji, no tiem centra virzienā - 125, bet prom no centra - 77 riteņbraucēji.

Akmens tiltu šķērsoja 183, no tiem centra virzienā - 127, bet virzienā uz Pārdaugavu - 56. 

Salu tiltu šķērsoja 96 braucēji, no tiem centra virzienā - 57, bet Pārdaugavas - 39.

Deglava tiltu tajā pašā laikā šķērsoja 90 velosipēdisti, tostarp 67 centra, bet 23 Pļavnieku virzienā.

Zemitānu tiltu šķērsoja 52 riteņbraucēji (40 vīrieši un 12 sievietes). 36 brauca centra, 16 - Purvciema virzienā.

Uz Dienvidu tilta tika fiksēti 42 velosipēdisti. 23 brauca centra, bet 19 - Pārdaugavas virzienā.

Lai arī iepriekš velosipēdistu plūsmas ir mērītas visās šajās vietās, salīdzināšanai ar iepriekšējiem der tikai Vanšu tilta dati, jo citviet velosipēdisti tika skaitīti citā diennakts laikā - pamatā pēcpusdienās. Tāpēc, apkopojot rezultātus un tos velokafejnīcā Miit sarīkotajā datu apkopošanas sanāksmē apspriežot ar brīvprātīgajiem skaitītājiem, tika secināts, ka būtu lietderīgi velosipēdistu skaitīšanu veikt arī pēcpusdienās, kas visdrīzāk notiks jūlija beigās vai augustā.

Salīdzinot 2012. gada 29. jūnijā iegūtos datus par Vanšu tilta šķērsošanu ar 2008. un 2009. gada vasarā veiktajiem mērījumiem, redzams - ar velospēdu uz darbu braucošo skaits ir būtiski pieaudzis, taču lielākais "bums" bijis tieši 2009. gadā, kad sākās ekonomiskā krīze un daudzi ceļā uz darbu automašīnas vietā sāka izmantot velosipēdu.

2008. gada jūlijā fiksēts, ka laikā no 8 līdz 9 Vanšu tiltu šķērso 91 riteņbraucējs. Pēc gada - 2009. gada jūnijā - jau 246, savukārt, 2012. gada 29.jūnijā to skaits bija 398.

Tātad var secināt, ka uz darbu braucošo riteņbraucēju skaits kopš 2008. gada vasaras ir pieaudzis 4,37 reizes. Šie dati gan neattiecas uz kopējo riteņbraucēju skaita pieaugumu, kas varētu būt daudz lielāks, jo daudzi velosipēdu izmanto atpūtas braucieniem, īpaši tagad - vasarā. Kā jau minēts, dienas laikā braucošo mērījums tiks organizēts atsevišķi.

Latvijas Riteņbraucēju apvienība un vortāls Veloriga.lv izsaka pateicību visiem brīvprātīgajiem, kas piedalījās velosipēdistu skaitīšanā, un tie ir: Jānis Palatkins, Kristīne Višņevska, Līva Siliņa, Linda Pavlovska, Mihails Simvulidi, Nauris Lārmanis, Zanda Rutkovska, Jānis Šteins, Romāns Meļņiks, Marta Meļņika, Viesturs Silenieks, Jānis Belecks. 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Ilmārs 2012.06.29 13:32 Gaisa tilta (aka. VEF) caurlaide šajā laikā jau kļūst kritiska, jo salīdzinot ar Vanšu tilta platumu, šim tiltam ir ļoti šaura ietve pa, kuru pārvietojas arī kājām gājēji. Tāpēc priecātos, ja varētu rast risinājumu, kā to paplašināt vai arī blakus uztaisīt riteņbraucēju tiltu.
:: Jānis Palatkins 2012.06.29 14:18 Ilmār,tur tev pilnībā piekrītu,ka brauktuve ir šaura,bet man nav ne mazākās vīzijas,kā to labot,ja nu vienīgi varētu būt iespēja uztaisīt dzelzceļa pārbrauktuvi,tas samazinātu gājēju un velo "korķus" pīķa stundās.
:: FFTK 2012.06.29 15:58 Kā to labot? mierīgi, ar vieglām alumīnija konstrukcijām paplašinot tiltu. vizuāli nebūs skaisti, bet vai skaisti ir tagad - sarūsējušās margas?
:: Devil_Inside 2012.06.29 15:30 Taisiet normālu statistiku no 6:30 - 9:00. Un vēl vienu vakarā no 16:30, jo tad ir īstie velosastrēgumi. Par VEF tiltu. Ir tur šaurs, bet normāli braucot var pat pie stabiem samainīties. Galvenais uzvesties pieklājīgi. Dzelceļa pārbrauktuve nespīd, jo centra pusē RS jau uztaisīja savu tramvaja apli.
:: Jons 2012.07.02 20:54 Dzelzceļa pārbrauktuve (identiska Gaujas ielai) nemaz nebūtu tas sliktākais risinājums, daudz sliežu ceļu, bet šķiet drošāk kā braukt pāri tiltam (daudziem redzams ka rokas dreb stūrējot, daži vispār velo stum), un pie tam tāpat daudzi šķērso šīs sliedes kājām ejot, un pārnesot velo. Katrā ziņā secinājums pareizs, netikai vasarā aug velo braucēju skaits, bet arī ziemā var sastapt uz velo braucot daļā dzimuma pārstāves ;)
:: Janka 2012.07.02 21:29 Sveiciens tiem kretīniem, kas ar velo pa Vanšu tiltu brauc pretējos virzienos nekā auto pa brauktuvi. Tik maz vajag, lai pa Vantenieku varētu normāli mīties, bet nē, kādam redz slinkum uz otru pusi vilkties, labāk testies pretim cityeim velosipēdistiem, un pie tilta balsta uzkārties ar ribām uz maniem ragiem. Sveiciens arī tiem krāniem, kas nevar atļauties saviem velosipēdiem pielikt zvaniņu.
:: Dāvis 2012.07.10 23:47 Janka, nomierinies! Pašreiz Vanšu tiltam reāli funkcionē tikai viena puse, jo virzienā uz centru tak remontē - tur tak ir tāds remonts, ka velosipēdistam jāriskē. Piecietīsim nu kādu laiku. Un ne jau visi var pielikt zvaniņu - citam stūre tā nopakota ar visādiem kloķiem un pogām, ka zvaniņu sanāk likt teju pie iznesuma. Lai labi minas!
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 16 + 2 =
 »
Top.LV