Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Latvijas Riteņbraucēju apvienība iesniedz CSDD atzinumu par plānotajām izmaiņām Ceļu Satiksmes noteikumos.

Ziņa publicēta: 03.06.2011 11:46
Apzinot riteņbraucēju organizāciju viedokļus un ņemot vērā portāla Velorīga.lv lasītāju iesūtītos komentārus, Latvijas Riteņbraucēju apvienība sagatavojusi un nosūtījusi CSDD atzinumu par valdības plānotajiem grozījumiem Ceļu Satiksmes noteikumos (CSN).
Riteņbraucēji iebilst pret CSN grozījumu autoru ieceri atļaut specializētajiem tūristu transportlīdzekļiem neierobežoti pārvietoties pa veloceliņiem. Savu izmēru dēļ specializētie tūrisma transporta līdzekļi – pasažieru autovilcieni – var būtiski traucēt satiksmi uz veloceliņiem.

Tāpat nav pieņemams ierosinājums noteikt, ka diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēda vadītājam jābūt tērptam apģērbā ar iestrādātiem gaismu atstarojošiem elementiem (papildus tam, ka velosipēdam priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim). Prasība faktiski paredz obligātu atstarojošās vestes lietošanu vai speciāla apģērba iegādi braukšanai ar velosipēdu, kas pašreizējā ekonomiskajā situācijā lauku reģionos nav īstenojama. Turklāt grozījumu autori nav definējuši, kādām prasībām jāatbilst „iestrādātiem gaismu atstarojošiem elementiem”. Latvijas Riteņbraucēju apvienība uzskata, ka jābūt iespējai lietot arī pie apģērba piestiprināmus, piekarināmus atstarotājus.

Pozitīvi vērtējams fakts, ka Ceļu satiksmes noteikumos turpmāk paredzēts skaidri definēt, ka velosipēdisti var braukt arī pa gājēju pārejām. Tomēr no satiksmes drošības viedokļa būtu precizējams ar kādu ātrumu atļauts ar velosipēdu šķērsot gājēju pāreju.

Valdībā skatāmo CSN grozījumu autori ierosina noteikt, ka šķērsot brauktuvi pa regulējamu gājēju pāreju velosipēdisti drīkstētu ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu, pie kam velosipēda vadītājam pirms gājēju pārejas šķērsošanas laicīgi jāsamazina braukšanas ātrums. Prasība ir ļoti nenoteikta, jo gājēju ātrums ir atšķirīgs. Lietderīgi būtu noteikt, ka gājēju pāreju velosipēdisti var šķērsot, iepriekš pārliecinoties par šāda manevra drošību.

Riteņbraucēji iebilst pret normu, kas aizliedz ar velosipēdu pārvietoties pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš. Nav precīzi nodefinēts, kas ir „blakus”. Turklāt, ceļu un velosipēdu ceļu trajektorijas ne vienmēr sakrīt, tāpēc šis princips būtu formulējams kā ieteikums.

Kā nepamatota barjera uzņēmējdarbībai velosipēdistu skatījumā ir priekšlikums noteikt, ka velosipēdu, kas izgatavoti pasažieru pārvadāšanai un tiek izmantoti komercpakalpojumu sniegšanai, izmantošanas nosacījumus un kustības maršrutu, izvērtējot tā sabiedriskās nepieciešamības un drošības kritērijus, nosaka attiecīgā pašvaldība.

Plašāk par valdībā skatāmo likumprojektu lasiet šeit: http://www.veloriga.lv/?ct=jaunumi&fu=read&id=624&start=

Plašāka informācija par Latvijas Riteņbraucēju apvienību: http://www.divritenis.lv

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: sursurs 2011.06.03 11:36 A kur palika tas punkts par lukturiem? Komentāri jau bija - tāpēc neraxtīju savu viedokli. Vesti pa 1,5ls jau nu toč jebkurš var nopirkt, bet tos priekšējos lukturus , kuri maksā no 7ls uz augšū - toč ne visi :/
:: Delfins 2011.06.03 12:31 sursurs, tumsā skatoties uz aizmuguri vai spogulī tu neieraudzīsi velobraucēju, kam nav tāda lampiņa. Izņēmums - esi pabraucis garām un zini, ka no muguras velobraucējs ir. Bet tā kā CSN nosaka lai būtu pēc iespējas bezkonflikta situācija - gluži loģiska prasība. PS: ārzemju veikalos ar bezmaksas piegādi tās lampiņas stipri zem 5Ls.
:: ieva 2011.06.03 12:39 Jā, CSDD iebildumu par vestēm ar minēto argumentāciju noteikti neņems vērā, jo zvanīju viņiem un tie teica, ka vesti jau patiešām var norpirkt un tā nemaksā dārgi, minēti tika Ls 3. Bet sāls jau nav "vestē", bet to viņi nesaprot, laika visi ir "autobraucēji", kuriem vajag tās vestes kā "ēst".
:: RWS 2011.06.03 13:08 Esmu gan autovadītājs, gan velobraucējs. Mans uzskats par vestēm ir tāds, ka pilnīgi pietiek, ka velosipēds ir aprīkots ar atstarotājiem un velosipēdistam naktī ir sarkanā lampiņa aizmugurē (kā līdz šim bija prasīts). Vestes vai atstarotāji apģērbā ir pilnīgi lieki. Par lampiņu priekšā gan vēl var padiskutēt - varbūt arī vajag, ja velosipēdists brauc pa brauktuvi.
:: Džindža 2011.06.03 14:09 vesti un iestrādāti atstarojoši vai piekarināmi elementi nepanāks satiksmes drošību un daudzos gadījumos, tas nedarbojas, jo, piem., ja divi velo braucēji brauc viens otram pretim diennakts tumšajā laikā pa velo celiņu, un lai arī kā būtu nokarinājies tikai ar atstarotājiem/vesti, - viņi viens otru nemana. Noteikti vajag prasību, ka velosipēdam pārvietojoties tumšajā laikā, sliktas redzamības apstākļos utt... jālieto lampiņa gan priekšā, gan aizmugurē un tas nav dārgi, tagad komplektu var nopirkt pa Ls 2 un tas ir lētāk nekā ārstēt sevi, riteni utt....
:: Veloriga.lv 2011.06.03 17:37 Visiem, kas rakstīja par lampiņām. CSN prasība, ka priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim, nav atcelta. Mēs nosūtījām savu viedokli tik par plānotajiem grozījumiem. Lasiet: http://www.veloriga.lv/?ct=jaunumi&fu=read&id=624&start=
:: viess 2011.06.07 14:24 Smiekligs arguments, ka nav 1.5-3 ls atstarojosajai vestei vai cik nu tur :) problema nav naudaa, bet ir taja, ka biezi vizinoties ar riteni nav kur to vesti likt un kabata ari ne vienmer ielocisi - sanak, ka obligata klust prasiba braukt ar somu, kur ielikt vesti vai braukt ar vesti visu dienu. Tada prasiba pec vestes butu ieteicama, iespejams to var apsvert ka obligatu parvietojoties par riteni pa brauktuvi tumsaja diennakts laika tur, kur atlautais brauksanas atrums masinam ir lielaks par 50km/h
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 5 + 3 =
 »
Top.LV