Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



48% BTA aptaujāto velobraucēju cietuši negadījumos ar automašīnām

Ziņa publicēta: 22.08.2017 20:01
AAS “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk -BTA) veiktā aptauja liecina, ka lielākā daļa velobraucēju (63%) par draudu savai drošībai uzskata automašīnas. Kopumā 88% aptaujāto nejūtas droši pārvietojoties par Rīgas ielām ar velosipēdu.
BTA jūlijā veiktās aptaujas dati liecina, ka tikai 14% velobraucēju jūtas droši pārvietojoties pa Rīgas ielām ar velosipēdu, par velobraucēju lielāko draudu nosaukuši automašīnas (63%) un nesakārtotu infrastruktūru, bedres (31%). Respondentu bažas par autovadītāju neuzmanību vai infrastruktūru radušās pēc ceļu satiksmes negadījumiem, kurus izraisījis kāds no iepriekš minētajiem apstākļiem.

Teju ikviens aptaujātais velobraucējs jeb 94% ir redzējuši, ka kāds cits velosipēdists ir pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus (turpmāk CSN), taču tikai 10% aptaujāto atzīst, ka nelaimes gadījumu izraisījusi paša neuzmanība. BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš norāda: “Lai gan teju visi ir redzējuši, ka velosipēdisti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, lielākā daļa, jeb 53% respondentu, uzskata, ka noteikumus nepārkāpj un brauc mierīgi. Taču viennozīmīgi apgalvot, ka vienīgie vaininieki pie nelaimes gadījuma vai avārijas situācijas izraisīšanas ir velobraucēji, arī nevar. Pie šādām situācijām vainīga var būt gan nesakārtotā vai neesošā infrastruktūra, gan CSN nezināšana, neievērošana, laikapstākļi u.c. faktori. Būtisks apstāklis ir arī sabiedrības dzīvesstila maiņa. Ja agrāk autovadītāju bija mazāk un velosipēdisti varēja droši pārvietoties pa ceļu, tad šobrīd ir ievērojami pastiprinājusies automašīnu plūsma un pieaudzis velobraucēju skaits. Tādējādi visiem vietas uz ceļa braucamās daļas nepietiek.” Kārlis Liepiņš arī pauž patiesu prieku par to, ka šobrīd noris vides labiekārtošanas darbi un situācija pakāpeniski uzlabojas, taču darba pie sabiedrības izglītošanas un savstarpējās tolerances vēl ir daudz.

BTA aicina skolēnu vecākus pievērst īpašu uzmanību CSN un to ievērošanai - tuvojoties skolai daudzi jaunieši uz skolu dosies ar velosipēdu vieni paši. Ir būtiski pirms skolas sākšanās ar bērnu atkārtot ceļu satiksmes noteikumus un atgādināt, ka ķivere galvā nevis mājās vai skolas somā ir ne tikai droši, bet arī stilīgi. Īpaši svarīgi tas ir tādēļ, ka skolēniem, atgriežoties pilsētā no lauku mājām vai ceļojumiem, satiksmes intensitāte būtiski pieaugs un pat, ja tiks ievēroti CSN, bet skolēns nebūs uzmanīgs un vērīgs, no nelaimes var nebūt pasargāts.

/ilustratīvs foto no Veloriga.lv arhīva
Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 5 + 2 =
 »
Top.LV