Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



CSDD atgādina: no 2016.gada 1.janvāra - jauni Ceļu satiksmes noteikumi

Ziņa publicēta: 09.12.2015 20:55
2016.gada 1.janvārī stāsies spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, atgādina Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Vairākas būtiskas normas attiecas uz velosatiksmi.

Jaunie noteikumi atrodami šeit: http://likumi.lv/ta/id/ 274865.

Būtiskākie jauninājumi, kas skar velosipēdistus.

-precīzāk noteikta atļautā velosipēdu atrašanās vieta satiksmē: braukšana ar velosipēdiem atļauta pa tiem paredzēto infrastruktūru. Piemēram, pa velojoslu (brauktuves daļa, kas paredzēta braukšanai tikai ar velosipēdiem). Ja šīs infrastruktūras nav vai tā attālināta no ceļa, velosipēdistiem jābrauc pa brauktuvi;

‌-braukšana ar velosipēdu pa ietvi: atļauta kā izņēmuma gadījums, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Gājējiem uz ietves ir priekšroka un velosipēdistiem jāizvēlas braukšanas ātrums, kas neapdraud un netraucē gājējus. Braukšana pa ietvi jebkurā gadījumā atļauta bērniem līdz 12 gadu vecumam un viņu pavadītājiem;

‌-ar velosipēdiem atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām, ja uzstādīta attiecīgā papildzīme;

‌-ielas un gājēju pārejas šķērsošana: nenokāpjot no velosipēda, atļauts šķērsot brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, kā arī, netraucējot gājējus un gājēju ātrumā, pa gājēju pārejām – gan pa tādām, kas aprīkotas ar luksoforu, gan pa neregulējamām (bez luksofora). Pirms brauktuves šķērsošanas velosipēdistam savlaicīgi jāsamazina ātrums, nepieciešamības gadījumā – jāaptur braucamais un jāpārliecinās par drošību;

‌-precīzāk noteikti kreisā pagrieziena veikšanas varianti: jāizvēlas drošākais pagrieziena veikšanas veids, lai neradītu satiksmei bīstamas situācijas, izvērtējot ceļa veidu (vienvirziena, divvirzienu, joslu skaits, atļautie braukšanas virzieni tajās utml.) un satiksmes intensitāti;

‌-novēršot juridisko normu dublēšanos, jaunie Ceļu satiksmes noteikumi saskaņoti ar Ceļu satiksmes likumu – atbilstoši likumam braukt ar velosipēdu ceļu satiksmē patstāvīgi atļauts no 10 gadu vecuma, jābūt velosipēdista apliecībai;

‌-nolūkā uzlabot uz velosipēdistiem attiecināmo Ceļu satiksmes noteikumu struktūru, nodalītas uz velosipēdistiem un mopēdistiem attiecināmās normas. Piemēram, mopēdi ir mehāniskie transportlīdzekļi, tādēļ uz tiem attiecināmas tādas pašas normas, kā uz pārējiem motorizētajiem transportlīdzekļiem;


Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Lapas: 1 2 
:: Aivars Zariņš 2015.12.11 23:12 Neesi bomzis nopērc moci un netraucē nevienam ar stulbo divriteni!
:: whatever 2016.09.14 21:04 Sanāk, ka mani var sodīt , ja braucu pa braucamo daļu nevis pa velo ceļiņu, kurš ir vienās bedrēs un notekcaurumu ~20cm virs vai zem ceļa seguma? Bikiņ netaisnīgi
:: Davis Lincevics 2016.12.27 16:00 Es
:: Klāvs V 2019.09.22 23:10 Vai mašīnai ir jādod ceļš ritenim uz gājēju pārejas jeb nē? Vecajos noteikumos nebija jādod tam ceļš, ja riteņnieks nenokāpa pārvērsdamies par gājēju.
Lapas: 1 2 
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 3 + 2 =
 »
Top.LV