Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Latvijā radīti jauna veida velostatīvi

Ziņa publicēta: 12.09.2012 14:09
Latvijā ir radīti jauna un unikāla veida velosipēdu statīvi, kas ļauj vienlaikus pieslēgt gan velosipēda rāmi, gan priekšējo ratu. Statīvs ir stacionārs, tas neaizņem daudz vietas un ļauj pieslēgt jebkura modeļa un lieluma velosipēdus gan publiskās vietās, piemēram, pie ēku ieejām, gan privātās teritorijās, kur tiek glabāti braucamie - pagalmos, garāžās, uz balkoniem.

Statīva konstrukcija aprīkota ar divu veidu autonomām Pagoda un ''Kales'' tipa slēdzenēm. Protams, ir iespēja papildus lietot savu saslēgu.

Lai velosipēdu ievietotu statīvā, jānolaiž kreisais balsts velosipēda rāmja augstumā, jāpiestumj velosipēds, jānolaiž labais balsts un visbeidzot - ar slēdzeni jānoslēdz velosipēda statīvs.

Velovortālam Divritenis.lv diemžēl vēl nav bijusi iespēja klātienē iepazīt neparasto velostatīvu konstrukciju. Šķiet, tikai retais to redzējis dabā. Sazinoties ar ražotāju, noskaidrojām, ka plašāka publika ar velostatīvu tiks iepazīstināta vien oktobrī.

Secinājumi, izpētot iesūtītos materiālus un informāciju uzņēmuma mājas lapā www.velostat.lv:

Pozitīvais:

1)Aizņem maz vietu
2) ērti notīrīt apkārtni

Neskaidrās lietas, kas raisa bažas:

1) Nevar pieslēgt abus velosipēda ratus (visdrošākais velo pieslēgšanas veids: pie statīva saslēgt velo rāmi un abus ratus vienlaikus, izmantojot divas slēdzenes).

2) Ja ir iebūvēta slēdzene, nav skaidrs, kā tiks piedāvāts nodrošināties pret atslēgu kopēšanu ar mērķi vēlāk nozagt svešu velosipēdu.

3) Nav pārliecības par konstrukcijas stabilitāti - ja velosipēda aizmugurē ir svars (bērnu sēdeklītis ar bērnu tajā, velo somas), vai būs iespēja ērti nofiksēt velosipēdu statīvā un tikai tad atslogot braucamo no bagāžas.

4) Nav pārliecības, ka velosipēdu šajā statīvā ievietot ir tikpat vienkārši, ērti un ātri kā klasiskajā pakavveida statīvā. Liekas, ka te ar vienu roku jātur velosipēds, ar otru jāpārvieto konstrukcija.

5) Gribētos pārliecināties, vai statīvs ļauj fiksēt arī velosipēdu ar priekšējo bagāžnieku vai kāju kāpslīšiem bērniem, vai ar grozu priekšā.

Cerams, ka visā drīzumā mums būs iespēja noskaidrot neskaidros jautājumus.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Aldis Karasevs (novietnes autors) 2012.09.13 10:14 2) Ja ir iebūvēta slēdzene, nav skaidrs, kā tiks piedāvāts nodrošināties pret atslēgu kopēšanu ar mērķi vēlāk nozagt svešu velosipēdu.
:: AUTORA ATBILDE 2012.09.13 10:12 Atbilde slēdzene nav iebīvēta velosipēda novietnē. Autors Jau strādājot pie šīs novietnes ņēma vērā visus šos nosacījumus. Tātad, lai noslēgtu novietni Pagoda slēdzenes korpusu ievieto novietnē, kur ir speciāls urbums slēdzenes ievietošanai- novietnē. Slēdzenes ir autonomas ražotas Taivānā un jau pasūtot katru slēdzeni nosacījums bija, ka ar vienu un to pašu slēdzeni nedrīkst atslēgt tur pat esošu tādu pašu slēdzeni. Tas nozīmē to, ka ja vienviet arodas 2 novietnes es ar savu atslēgu nevarēšu atslēgt tur pat esošo otru aizlēgto novietnes slēdzeni....
:: Jautājums 2012.09.13 10:54 4) Nav pārliecības, ka velosipēdu šajā statīvā ievietot ir tikpat vienkārši, ērti un ātri kā klasiskajā pakavveida statīvā. Liekas, ka te ar vienu roku jātur velosipēds, ar otru jāpārvieto konstrukcija.
:: AUTORA ATBILDE 2012.09.13 10:46 Atbilde: Konstrukcijas nav jāpārvieto ir tikai jāpietur velosipēds un jānolaiž kreisais balsts (velosipēda rāmja augstumā), ievieto velosipēdu un jānolaiž labais balsts. Pakavveida novietnes ir varbūt nedaudz vienkāršāks veids, bet atšķirība ir tā, ka Pakavveida vai tās saucamās ''U'' veida novietnes piedāvāja velosipēdu novietot un pieslēgt PIE novietnes, vienīgi zemās novietnes piedāvāja iespēju ievietot iekšā novietnē (kas noslēdza tikai priekšējo riepu un tiek uzskatītas par viss nedrošākajām novietnēm). Bet šis novietnes piedāvā velosipēdu iev...
:: Atbildes turpinājums 2012.09.13 10:28 Tā pat esošās novietnes piedāvāja velosipēdu noslēgt ar slēdzeni ĀRPUS novietnes metāliskās konstrukcijas. Jaunā novietne piedāvā velosipēdu noslēdot šajā novietnē Pagoda slēdzenes korpusu ievietot IEKŠĀ novietnes metāliskajā konstrukcijā, kura visu noslēgšanas laiku atrodas nevis ĀRPUS, kā lidz šim, bet gan IEKŠĀ novietnē.
:: Jautājums 2012.09.13 10:21 1) Nevar pieslēgt abus velosipēda ratus (visdrošākais velo pieslēgšanas veids: pie statīva saslēgt velo rāmi un abus ratus vienlaikus, izmantojot divas slēdzenes).
:: AUTORA ATBILDE 2012.09.13 10:09 Atbilde: Arī esošās novietnes nepiedāvā šādu iespēju noslēgt abus velosipēda ratus jeb abas riepas, bet šajā novietnē ievietojot var noslēgt gan priekšējo, gan velosipēda rāmi. Esošās novietnes pat vienu riepu nepiedāvā noslēgt (tikai ar atsevišķām drošības slēdzenēm).
:: AUTORS 2012.09.13 10:09 Paziņojums! Visus interesentus aicinu 5-6. oktobrī, pašiem iepazīties ar jauno novietni un iemēģināt to Rīgā, Rīgas Tehniskajā universitātes telpās. Sīkāk informāciju par laikiem varat sekot līdzi www izgudrotaju-diena. lv vai mūsu mājas lapā www.velostat.lv
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 3 + 1 =
 »
Top.LV