Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Romāns Meļņiks: Ar likumu būtu jāaizliedz par drošību maldinošie zemā tipa velostatīvi

Ziņa publicēta: 02.07.2008 17:58
„Situācijā, kad katru gadu velosipēdistu skaits Rīgas ielās praktiski dubultojas, ir ļoti būtiski parūpēties ne tikai par braucēju, bet arī viņu velosipēdu drošību. Pozitīvi, ka pilsētā strauji pieaug velo statīvu skaits, taču slikti, ka liela daļa no tiem ir nepilnīgas konstrukcijas, kas neļauj droši pieslēgt velosipēdu. Proti, pie lielas daļas lielveikalu un citviet pilsētā redzamie zemā tipa statīvi, kas ļauj pieslēgt velosipēdu tikai pie viena no riteņiem. Sekas ir viegli paredzamas – pieslēgta velosipēda vietā tā īpašnieks riskē saņemt vien priekšējo vai aizmugurējo riteni,” saka velosipēdistu portāla Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks. Šādu situāciju attēli apkopoti speciāli izveidotajā Veloriga.lv foto galerijā „Velo aplamības” (http://www.veloriga.lv/?ct=nepareizaveloriga&fu=e&id=1) un uzskatāmi apliecina, ka tāda tipa velo statīvi nedrīkstētu tikt uzstādīti publiskās vietās, jo to lietotāji tiek maldināti. 

Tā kā velosipēdiem ir atšķirīgs riepu platums, daudzi zemā tipa velostatīvi nav īpaši piemēroti arī īslaicīgai velosipēda novietošanai situācijās, kad velosipēds tiek pieskatīts. Ja riepa ir plata, to nav iespējams ievietot statīvā, savukārt, ja tā ir šaura, statīvs nespēj noturēt velosipēdu. 

„Ja ēkas ieejas tuvumā ir statīvs, velosipēdists neapzināti ir tendēts savu braucamo tajā novietot, un tā ir ļoti pozitīva tendence. Taču, ja statīva konstrukcija ir nepiemērota velosipēda drošai pieslēgšanai pie rāmja (slēdzenes drošības pakāpes izvēle ir katra velosipēda īpašnieka paša ziņā), to jau var uzskatīt par cilvēku apzinātu maldināšanu, un šādas situācijas būtu ne tikai nepieļaujamas, bet šādu statīvu uzstādītāji pat sodāmi. Tiem, kam pie veikala vai cita sabiedriska objekta no statīva nozagts velosipēds, protams, ir iespēja vērsties ar prasību pret statīva uzstādītāju, taču ir mazas cerības pierādīt savu taisnību. Tāpēc, lai novērstu šādu situāciju iespējamību, likumdevējam būtu jānosaka aizliegums publiskās vietās uzstādīt pret zagļiem nedrošas konstrukcijas velostatīvus,” uzskata Romāns Meļņiks.

Pareiza velo statīva konstrukcijai jābūt izturīgai pret mehāniskiem bojājumiem un tādai, lai velosipēdu būtu iespēja pieslēgt pie rāmja un vēlams abiem vai vismaz vienu riteni. Pasaulē vispopulārākie ir dažāda dizaina apgriezta U burta veida statīvi, kura augstums vismaz nedaudz pārsniedz pilsētas velosipēda rāmja augšējo daļu. Plaši izplatītas arī dažādas stabveida konstrukcijas ar speciālu atveri velosipēda slēdzenes stiprināšanai. Savukārt zemā tipa statīvi ārvalstīs parasti tiek lietoti slēgtos iekšpagalmos, pie āra kafejnīcām un citās vietās, kur īpašnieks var pieskatīt savu velosipēdu, kā arī lauku reģionos, kur velosipēda nozagšanas risks ir mazāks.

Plašāka informācija par Veloriga.lv apzinātajiem Latvijā ražotajiem drošas konstrukcijas velostatīviem apskatāma sadaļā „Velo statīvu katalogs” (http://www.veloriga.lv/?ct=skatalogs).
Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 12 + 2 =
 »
Top.LV