Katram transportlīdzekļa veidam ir savs efektīvā pielietojuma veids. Lai cik energoefektīvs ir arī autoram pierastais velosipēds, bez automobiļiem tomēr neiztiksim, vismaz kravu pārvadājumos. Ja kravu pārvadājumus pilsētā ir iespējams organizēt izmantojot velosipēdus, tad valsts pārvaldei ar sabiedrības atbalstu šāds plāns ir jāizstrādā. Svarīgs, protams, būtu arī darba aizsardzības speciālistu atzinums par kravas velosipēdu vadītāju veselības apdraudējumiem.
Šovasar gaidītais un tagad uz nenoteiktu laiku atliktais elektromobiļu KPFI projektu konkurss faktiski paredzēts elektromobiļu tehnoloģijas pamatu ielikšanai Latvijā., kā arī inženieru un saimniecisko darbinieku pieredzes uzkrāšanai. Piem., arī bieži piesauktie un sagaidāmie ūdeņraža automobiļi ir ar elektromotora piedziņu.
Par sistēmisku atbalstu var saukt tādu, kas uz ilgu laika periodu nosaka priekšrocību kompleksu. Daudzās Eiropas valstīs elektriskajiem akumulatoru transportlīdzekļiem jau ir noteikts sistēmisks atbalsts: tiešs atbalsts iegādei, nodokļu atvieglojumi , bezmaksas stāvvietas un iebraukšana maksas zonās, bezmaksas uzlāde, sabiedriskā transporta joslas izmantošana u.c. Zīmīgi, ka atbalsts elektromobiļiem ir noteikts arī tajās valstīs, kur nav automobiļu montāžas rūpnīcas. Protams, nav izslēgts, ka minētajās valstīs ir vai tiek veidotas ar autonozari saistītas ražotnes – tur vērojama viedas valsts pārvaldes enerģiska rīcība.
Izpētes vērti ir tie apsvērumi, kas mudina Eiropas valstis atbalstīt jaunas transporta tehnoloģijas, t.sk., elektrisko piedziņu. Nesen atbalstu elektromobiļiem ir noteikusi arī Malta. Vai Latvija izvēlēsies kādu īpašo ceļu „naftas pīķa” (peak oil) un vides piesārņojuma izaicinājuma pārvarēšanai?
Ja Latvijā vēl diskutējam par atbalstu elektromobiļiem un elektriskajiem velosipēdiem, tad citās valstīs pieiet kompleksi, atbalstu attiecinot uz visām kategorijām, arī tādām kā mopēds, motocikls, kvadricikls. Piem., elektriskais Renault Twizy – dižpārdoklis elektrisko transportlīdzekļu segmentā Eiropā šogad - ir gan L6e, gan L7e kategorijas versijās. Latvijā pozitīvs piemērs ir ar 2013.gada janvāra noteiktais atbrīvojums no ekspluatācijas – gada – nodokļa visām elektriskās piedziņas transportlīdzekļu kategorijām.
Protams, ir nepieciešams Latvijā paplašināt atbalstu arī velobraucējiem, jo veloceliņi un velostatīvi ir tikai atbalsta sistēmas redzamā daļa. Piemērs citām atbalsta formām: www.cycletoworkguarantee.org.uk/index.php. Tikai visu enrgoefektīvo transportlīdzekļu īpatsvara enerģiska palielināšana var nodrošināt Latvijas transporta sistēmas ilgtspēju.