Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Latvija pirmā atbalsta ES velostratēģijas nepieciešamību

Ziņa publicēta: 03.11.2016 14:17
LR satiksmes Ministrs Uldis Augulis ir pirmais ministrs Eiropas Savienībā, kurš izteicis publisku atbalstu Eiropas Riteņbraucēju federācijas iniciatīvai par Eiropas Savienības riteņbraukšanas stratēģijas izstrādes nepieciešamību.
Eiropas Riteņbraukšanas federācija iniciatīvas ietvaros izstrādātu ES riteņbraukšanas stratēģiju plāno iesniegt ES transporta komisārei Violetai Bulcai Velo-city konferencē, kura 2017.g no 13. līdz 16. jūnijam norisināsies Arnhem-Nijmegen Nīderlandē.

Lai panāktu stratēģijas izstrādes iekļaušanu Eiropas komisijas darba programmā 2018. gadam, visi Eiropas satiksmes ministri tiek aicināti atbalstīt kampaņu.

Kā atzīst LR satiksmes ministrs U.Augulis, kopīga Eiropas Savienības riteņbraukšanas stratēģija veicinās dažādu satiksmes dalībnieku, ne tikai riteņbraucēju, savstarpējo sapratni un satiksmes dalībnieku drošību.
Riteņbraukšana Eiropā piedzīvo nevienmērīgu renesansi. Kamēr daļā Eiropas valstu, Portugālē un Maltā tikai 1% iedzīvotāju izmanto velosipēdu kā pārvietošanās līdzekli, tikmēr 36% nīderlandiešu izmanto velosipēdu kā galveno pārvietošanās līdzekli ikdienā. (Eurobarometer 422a, 2014).

Eiropā jau ir veikti vairāki pētījumi par to, ka automobiļu izmantošanu maziem attālumiem varētu aizvietot ar riteņbraukšanu, jo apmēram 20% braucieni ir īsaki kā 2 km un apmēram 40% ir īsāki kā 5 km.

Runājot par riteņbraucēju drošību, 2014. gadā satiksmes negadījumos gāja bojā 2000 riteņbraucēju, kas ir tikai 8% no satiksmes negadījumos cietušajiem, un pēdējo 10 gadu statistika rāda, ka ar katru gadu  satiksmes negadījumos cietušo riteņbraucēju skaits samazinās.

Riteņbraukšanas veicināšanai Eiropā ir arī vairākas priekšrocības, piemēram, riteņbraukšana nerada kaitējumu apkārtējai videi un ir veselību veicinošs pārvietošanās veids, kā arī iespēja izvairīties no sastrēgumiem un diezgan maza iespējamība kļūt par ceļu satiksmes negadījuma upuri.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 16 + 1 =
 »
Top.LV