Eiropas Vides aģentūra (EEA) un Transporta un vides ziņošanas mehānisma (TERM) veidotie ikgadējie ziņojumi kalpo kā pamatdokumenti politikas veidotājiem un transporta plānotājiem . Šī gada pētījums bija vērsts uz pilsētas transportu. Tā pamatā tika izmantotas Eiropas Riteņbraucēju federācijas ziņas par riteņbraukšanas labvēlīgo ietekmi uz vidi, tajā skaitā Eiropas velobarometrs.
Eiropas Vides aģentūras pārstāvji atzinuši, ka ir pieejami vairāki dati par velosipēdu izmantošanu Eiropas pilsētās, taču Eiropas Riteņbraucēju federācijas veidotie kopsavilkumi snieguši visizsmeļošāko informāciju.
Lai gan riteņbraucēju un gājēju skaits turpina pieaugt, gaisa kvalitāte joprojām ir problēma
Transporta un vides ziņošanas mehānisma ziņojumā secināts, ka Eiropas kājāmgājēju un velosipēdistu skaits aug. Kā labākie piemēri tiek izceltas tādas pilsētas, kā Stokholma un Parīze, kur laika posmā no 2009. līdz 2011.gadam velosipēdistu un gājēju skaits vidēji pieaudzis par 5-10 % . Tajā pašā laikā, samazinājies privāto automašīnu daudzums, kas liecina, ka ceļu satiksmes dalībnieki kļūst aktīvāki.
Kā liecina Eiropas Vides aģentūras dati, braucēji izvēlas pārvietoties ar kājām vai velosipēdu izmaksu dēļ, kuras rodas pārvietojoties sastrēgumos. Visvairāk autobraucēju un CO2 emisiju līmenis samazinājies vietās, kurās piekļuve ar personisko transporta līdzekli ierobežota pilsētu centrālajās daļās. Kā viena no šāda veida pilsētām atzīta Roma, kurā autobraucēju skaits sarucis par 18 %, līdz ar to arī CO2 izmešu līmenis samazinājies par 21%.
Ziņojumā arī norādīts, ka gaisa kvalitāte joprojām ir problēma daudzās Eiropas pilsētās. Eiropas Vides aģentūra konstatējusi. ka aptuveni trešdaļa Eiropas iedzīvotāju dzīvo valstīs, kuras joprojām ir pakļautas gaisa piesārņojuma līmenim, kas pārsniedz ES gaisa kvalitātes standartus.
Šogad Eiropas Riteņbraucēju federācijas mājas lapā velobarometrs tika publicēts pirmo reizi. Tā mērķis bija sniegt pārskatu par riteņbraukšanas attīstību Eiropas valstīs. Velobarometrs sniedz pārskatu par riteņbraukšanas apstākļiem 27 ES valstīs, izvērtējot velosipēdistu skaitu, velo tūrismu, interešu aizstāvību, velosipēdu pārdošanu un velosipēdistu drošību katrā valstī. Līderpozīcijās bija Nīderlande un Dānija, savukārt Latvija kopā ar Grieķiju ieņēma dalīto 17.vietu. (sīkāk par velobarometru lasiet šeit). Velobarometra rādītāji tiks publicēts atkārtoti arī 2014. gadā.
Attēls no www.ecf.com