Izstāžu kompleksā “Rāmava” 6.-9.oktobrī stendā „E-transports” (pie vārtiem Rīgas pusē) bez elektriskajiem velosipēdiem un mopēdiem, būs apskatāms velosipēds - trīsriteņu velomobilis, kas izgatavots un par e-velosipēdu pārbūvēts Latvijā.
Pārbūvei izmantotais komplekts: 250W motors un slēgtie svina akumulatori. Izvēlētā pārbūves komplekta priekšrocības:
- saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas likumdošanu pārbūvētais velosipēds joprojām atbilst kategorijai „Velosipēds”, jo ir izpildīts nosacījums par elektromotora jaudas limitu – 250W;
- 250W motora jauda ir pietiekama būtiskai braukšanas atvieglošanai;
- slēgtie svina akumulatori ir daudzkārt lētāki par Li akumulatoriem, turklāt Li akumulatoru gadījumā nepieciešama papildus kontroles ierīce.
Eiropas valstīs izvēlētā e-velosipēdu motoru 250W jauda ir izrādījies labs lēmums. Šobrīd valstīs, kur motora pieļaujamā jauda ir noteikta lielāka vai netika pietiekami kontrolēta, ir sācies elektrisko velosipēdu „sijāšanas” un aizliegšanas process (www.e-transports.org/tiesibas/elektriska-velosipeda-parametri/). Arī Kanādā noteiktā 500W jauda ir radījusi konfliktus un e-velosipēdu izmantošanu sāk ierobežot. Tas arī saprotams, jo pat ar 250W motoru e-velosipēds kustību iesāk neparasti strauji.
Plašāk par e-velosipēdiem lasiet: http://www.e-transports.org/