Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Valsts policija atgādina par pastāvošajiem riskiem "Kritiskajā masā"

Ziņa publicēta: 26.04.2017 16:43
Komentējot 1.maijā ik gadu notiekošo neformālo velobraucienu "Kritiskā masa", Valsts policija atzīst, ka saprot tā iemeslu, kas saistīts ar protestu pret veloinfrastruktūras nepilnībām, taču tajā pašā laikā arī atgādina par pastāvošajiem drošības riskiem pašiem dalībniekiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ko var radīt šāda masveida braukšana, kas bieži vien saistīta ar ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu.
Tādēļ Valsts policija, it īpaši vecākus ar maziem bērniem aicina rūpīgi pārdomāt, vai dalība šajā braukšanā veicina mērķa sasniegšanu - drošu pilsētvidi velosipēdistiem, vēsta Ance Rozīte, Valsts policijas sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste.

"Jau ilgstoši tiek norādīts uz to, ka viena no problēmām satiksmes drošības jomā, tajā skaitā velosatiksmē, ir neatbilstoša infrastruktūra. Valsts policija atzīst, ka šis jautājums ir aktuāls, taču tajā pašā laikā jāsaprot, ka šajā braucienā pastāv reāli drošības riski. Pieredze liecina, ka "Kritiskās masas" brauciena maršrutā nereti mēdz veidoties dažādas konfliktsituācijas, kuras izraisa gan velosipēdisti, gan citi ceļu satiksmes dalībnieki. Diemžēl konfliktsituācijas veidojas arī tādēļ, ka daļa velosipēdistu mēdz klaji neievērot ceļu satiksmes noteikumus, piemēram, neievērojot luksoforu signālus, kā arī braucot pa brauktuvi vietās, kur paralēli tai ir izbūvēts velosipēdu ceļš.

Ir novērots, ka šajā braukšanā piedalās arī vecāki ar maziem bērniem, pakļaujot viņus riskam haotiskajā braukšanā - paši mazākie satiksmes dalībnieki sēž velosēdeklīšos vai arī brauc ar saviem velosipēdiem. Jāapzinās, ka braukšana "Kritiskajā masā" ir haotiska, velobraucēju kustības maršruts nav prognozējams, tādēļ ir jāsaprot, ka policija nevar pilnvērtīgi rūpēties par satiksmes dalībnieku - pašu velobraucēju, gājēju un citu transportlīdzekļu vadītāju - drošību pilsētā šādas braukšanas laikā. Valsts policija aicina apsvērt pastāvošos ceļu satiksmes drošības riskus un rūpīgi izvērtēt vai dalība šajā braukšanā veicina mērķa sasniegšanu.

Tos velosipēdistus, kuri tomēr plāno piedalīties "Kritiskajā masā", Valsts policija aicina ievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības, būt saprātīgiem un nepakļaut riskam sevi un citus ceļu satiksmes dalībniekus." - tā teikts Valsts policijas vārdā izsūtītā vēstījumā.

Latvijas Riteņbraucēju apvienība, daudzi kuras biedri arī piedalīsies "Kritiskajā masā", vienmēr akcentējusi, ka katrai protesta akcijai, katrai demonstrācijai (un "Kritiskā masa" tieši par tādu uzskatāma) ir savi iemesli un kamēr tie pastāvēs, tikmēr arī būs cilvēki, kas ar aktīvu rīcību problēmu risināšanas nepieciešamību aktualizēs. To apliecina arī piemērs ar Kritisko masu Budapeštā - 2007. gadā tā pulcēja 70 000 riteņbraucēju, pēc kā varas iestādes reāli ņēma vērā riteņbraucēju prasības un protesta vilnis dabīgi noplaka. Tātad, ja lēmumu pieņēmēji par infrastruktūras izveidi negrib, lai notiktu "Kritiskā masa", tiem vienkārši jāsaved kārtībā veloinfrastruktūra.

Pasaules prakse rāda, ka "Kritiskajā masā" velo entuziasti paši palīdz organizēt kārtību un satiksmes plūsmu brīžos, kad pārvietojas riteņbraucēju kolonna, noslēdzot izbrauktuves, krustojumus, lai neveidotos negadījumi. Tādēļ auto vadītājus un riteņbraucējus aicinām būt iecietīgiem, saprotošiem un cienīt vienam otru, jo "Kritiskā masa" notiek reizi gadā un var rasties prognozējamas neērtības. Tāpat arī "Kritiskās masas" dalībnieki aicināti neradīt provokācijas un censties bez konflikta atrisināt sarežģījumus vai jebkādas agresijas izpausmes no jebkuras puses. Jo protests taču nevis pret gājējiem vai cita transporta lietotājiem, bet gan lēmumu pieņēmēju nepaveikto infrastruktūras jomā. Mums visiem ir viens mērķis - izcila pilsētvide, kurā var justies labi ikviens.
Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 9 + 2 =
 »
Top.LV