Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ar velosipēdu braukt pa... Temzu

Ziņa publicēta: 03.11.2015 19:03
Jau pavisam drīz Londonas iedzīvotājiem būs iespēja ieguldīt savus līdzekļus jaunā sabiedrības finansējuma projektā - būs nepieciešami vairāk nekā 600 miljoni mārciņu, lai radītu peldošu veloceliņu pa Temzu!

Projekta plānā ir 17 kilometrus garš pontonu ceļš, kas virzīsies paralēli Austrumu-rietumu velo ātrumceļam, kura būve (izmaksājot salīdzinoši smieklīgu cenu - 47 miljonus mārciņu) norisinās jau šobrīd. Lai pārvietotos pa pontonu ceļu, braucējiem būtu nepieciešams samaksāt braukšanas maksu -  1,5 mārciņas, tomēr ceļš noteikti būtu unikāls un neparasts piedzīvojums, kas izaicina parastos stereotipus par velobraukšanu.

Anna Hila, viena no projekta veidotājiem, īpaši uzsver, ka šobrīd Temza tiek izmantota pārāk maz, turklāt ceļš izmantotu lietderīgi ne tikai upes ūdeņus - tas arī pats radītu sev  nepieciešamo enerģiju ar uz tā novietotajām saules baterijām. Vēl kāds ļoti svarīgs sasniegums būtu arī velo un auto sadursmju absolūta samazināšana – pagaidām Londonā kravas auto un ar tiem saistītie nelaimes gadījumi ir ļoti izteiktā un fatālā skaitā. Īpaši nozīmīgs šis arguments ir, izvērtējot faktu, ka Londonas iedzīvotāju skaits turpmākās dekādes laikā visticamāk pieaugs par 12% vai pat visiem 15%  -  palielinoties arī velobraucēju, kuri jau sasniedz ceturtdaļu no visiem satiksmes dalībniekiem, un autobraucēju skaitam.

Uz pontonu ceļa jeb Deckway atrastos arī atspirdzinājumu kioski, kā arī īpaši sensori, kas braucējiem paziņotu informāciju par satiksmes plūsmu, upes stāvokli, ūdens kustību un laika apstākļiem, turklāt ceļš mainītu augstumu līdz ar Temzas ūdens līmeni. Pa peldošo velojoslu stundā varētu pārvietoties 12,000 braucēji un ar tā palīdzību pilsētu varētu šķērsot nieka 30 minūšu laikā!

Pagaidām aprēķināts, ka ceļu būtu iespējams pabeigt jau pat līdz 2019. gadam – jau ir gatavi plāni, dizains un arī piesaistīti inženieri, nu nepieciešams tikai finansējums. Indiegogo kampaņa sāksies 5. novembrī un vispirms nepieciešams saziedot 250,000 mārciņas, lai pilnībā attīstītu plānu un veiktu izpēti par to, cik daudzi velobraucēji lietos pontonu ceļu. Plānā ir paredzēta arī iespēja pa ceļu pārvietoties arī gājējiem – tomēr šobrīd nav skaidrs, kā tiks nodrošināta drošība šādai peldoša ceļa dalīšanai. Vēl kāds nenoskaidrots jautājums ir arī veloceļa parocīgums, jo tam nav paredzētas daudzi savienojumi ar pilsētas ceļu, kas ļautu uzbraukt un nobraukt no pontoniem.

Ja projekts īstenotos, beidzot Temzai tiktu atdots dzīvīgums, kas tai bijis 14., 15., 16., 17. gadsimtā. Arī drošības jautājumi ir ļoti aktuāli. Tomēr, protams, svarīgs ir arī jautājums, vai šāds paralēlais ceļš velo ātrumjoslai ir nepieciešams – un vai Temzu nevarētu atdzīvināt kādā citā veidā, izmantojot to citiem transporta līdzekļiem, kas varētu veiksmīgāk atvieglot Londonas satiksmes infrastruktūras problēmas.

http://www.thamesdeckway.co.uk/
http://www.bbc.com/autos/story/20141013-pedalling-along-the-thames
http://road.cc/content/news/170267-would-you-use-floating-bicycle-toll-road-along-thames
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/consortium-propose-floating-cycle-superhighway-thames-138627
http://www.dezeen.com/2014/10/02/floating-cycle-path-proposed-for-river-thames-london/
http://www.theverge.com/2014/10/6/6920833/floating-bike-highway-proposed-for-londons-river-thames
http://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/europe/uk/london/11149275/Thames-Deckway-Londons-600million-floating-cycleway.html

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 19 + 3 =
 »
Top.LV