Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Velojoslas kā ieguvums visiem - arī biznesiem!

Ziņa publicēta: 08.10.2015 12:52
Viens no veidiem kā iegūt vietu aizsargāto velojoslu izveidei ir ielas malā esošo autostāvvietu likvidēšana. Tas satrauc daudzus uzņēmumu īpašniekus - viņi baidās, ka, cilvēkiem nespējot novietot auto pie konkrētā veikala, kafejnīcas vai biroja, tie vairs nevēlēties šo vietu apmeklēt un tā vietā izvēlēsies kādu pieejamāku alternatīvu. Tomēr arvien vairāk pierādījumu liecina, ka tieši velojoslu izveides rezultātā ieguvēji ir visi!

Tas secināts arī Saltleiksitijā, kur vienā no centrālajām pilsētas ielām – 300 South Brodvejas ielā  - tika izveidotas augstas kvalitātes velojoslas 9 kvartālu garumā un līdz ar to pieaudzis tur esošā biznesa apgrozījums. Sešos kvartālos diagonālās autostāvvietas pārveidotas paralēlajās parkinga zonās, bet trīs kvartālos auto stāvēšana aizliegta pavisam, turklāt iela no piecu joslu satiksmes pārveidota uz trīs joslu satiksmi.

Salīdzinot ienākumu datus 2013. gada pirmajā pusē un 2015. gada pirmajā pusē Brodvejas uzņēmumu ienākumi ir pieauguši par 8,8% - kamēr pārējā pilsētā šī izaugsme ir tikai 7%. Turklāt arī aptaujājot konkrētajā ielā strādājošo 90 uzņēmumu menedžerus,  90% no tiem atzina, ka viņu pārdošanas apjomi ir pieauguši vai palikuši labi – un 80% Brodvejas pārveidošanu uzskatīja par labu vai atbalstāmu ideju! Tas nozīmē, ka ielu nu mīl gan uzņēmēji, gan, protams, arī velobraucēji.

Šādas pozitīvas pārmaiņas notikušas vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, velosatiksme pēc velojoslas izveides palielinājusies par 30% - un pircēji, kas pārvietojas ar velo, nereti ir daudz lojālāki, turklāt tiem nepieciešama daudz mazāka telpa, lai atstātu savu braucamrīku – kas savukārt ir izdevīgi uzņēmumu īpašniekiem. Otrkārt, ar velojoslu izveidi ielas kļuvušas arī patīkamākas gājējiem – un lēnām pastaigām! Pateicoties paralēlajām autostāvvietām un tikai trim satiksmes joslām, autosatiksme ir kļuvusi krietni lēnāka, iela ir klusāka un arī ļaudīm ir vieglāk to šķērsot.

Protams, ielas redizainēšanas laikā tajā izvietoti arī mākslas darbi, izveidotas zaļās zonas un iela kopumā labiekārtota, lai veidotu to pēc iespējas parocīgāku gājēju un velobraucēju vajadzībām. Tieši šī gājēju plūsmas palielināšanās ir arī noteicošais faktors – šādi ļaudis var pamanīt arī daudzas ielas „slēptās pērles” un šī telpa ir padarīta par vietu, kur tiešām iespējams pavadīt laiku, kas lielā daļā gadījumu nozīmē arī naudas tērēšanu.


Protams, jāatzīst, ka šādas ielas izveide arī palielina cilvēku vispārējo apmierinātību ar pilsētu, kā arī pozitīvi ietekmē viņu fiziskās un psihiskās veselības rādītājus, uzlabo pilsētas izskatu un piedalās cīņā pret globālo sasilšanu. Tamdēļ jo īpašs prieks par šobrīd notiekošo Barona ielas pārveidi, izveidojot to par līdzīgu un pat vēl kvalitatīvāku promenādi, kur atpūsties un lēni pastaigāties – jo patiešām, ieguvēji būs visi!

Madara Meļņika

Lasiet vairāk:

http://www.peopleforbikes.org

http://www.slcgov.com/transportation/300South

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 10 + 2 =
 »
Top.LV