Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Mobilitāte – PTP Cycle galvenā prioritāte

Ziņa publicēta: 10.12.2014 14:17
No līdz šim aptaujātajām 368 mājsaimniecībām aptuveni 40% iedzīvotāju ir ikdienas riteņbraucēji.

Sabiedrisko attiecību aģentūra SIA Prospero 2013.gada septembrī uzvarējusi Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātā iepirkumā par personalizētā ceļojuma plānošanu riteņbraucējiem jeb PTP-Cycle, kā rezultātā jau vairāk kā gadu koordinē projekta norisi Rīgā.

Projekta ietvaros uz mikrorajonu mājsaimniecībām regulāri dodas speciāli apmācīti ceļojuma aģenti – iedzīvotāji tiek aicināti samazināt privātā autotransporta izmantošanu, tā vietā pārliecinot izvēlēties velosipēdus, sabiedrisko transportu vai pārvietošanos kājām. Kā min SIA Prospero vadītāja Mudrīte Grundule, šim nolūkam izvēlētas Teikas un Juglas apkārtnes, jo to zonā ir salīdzinoši laba velo infrastruktūra, kā arī fiksēts vislielākais skaits mājsaimniecību. Papildus projekta dalībnieki dala bezmaksas materiālus par drošu pārvietošanos ar divriteni, kā arī velomaršrutu kartes un citu informāciju.

„Saskaņā ar projektā noteiktajiem uzdevumiem, līdz 2015.gada martam jāuzrunā 1000 mājsaimniecības, 2000 studenti un 2000 dažādu pasākumu dalībnieki. Mājsaimniecību apsekošanas nolūkos iesaistījušies vairāki jaunieši, kuri izrādīja interesi iesaistīties radošas prakses procesā,” norāda Mudrīte, galvenā projekta koordinatore Rīgā.

„Projekta realizēšanas procesā galvenās mērķauditorijas bija trīs – mājsaimniecības, pasākumu apmeklētāji, kā arī augstskolu studenti. Visievērojamākā atsaucība vērojama tieši no izklaides pasākumu apmeklētāju puses – tur cilvēki bija atvērti, gatavi komunicēt. Mājsaimniecībās atsaucība bija krietni mazāka, jo to ietekmēja dažādi blakus faktori - daudzviet cilvēki nebija mājās, citur nevēra vaļā durvis, dažviet privātmājām bija liela teritorija un nebija zvana, traucēja arī nikni suņi.

Veiksmīga sadarbība radusies ar tādām augstākās izglītības iestādēm, kā Alberta koledžu, Banku augstskolu, Latvijas Universitāti. Lai popularizētu projekta piedāvātos risinājumus, stāstām par divriteņa priekšrocībām, mazkustīga dzīvesveida sekām, kā arī gaisa kvalitātes problēmām.

Katram interesentam piedāvājām arī informatīvus materiālus, kuru skaitā bija tādi, kā „Iepazīsti Rīgu ar divriteni”, „Velosipēdists satiksmē”, „Padomi Tev un Tavam velo” un projekta zonas karte, kurā atzīmētas velonovietnes, velodarbnīcas, veloveikali, lielveikali, slimnīcas, poliklīnikas, sporta klubi, pasta nodaļas. Līdz šim lielākā interese izrādīta par brošūru „Iepazīsti Rīgu ar Divriteni”, kur objekti lielākoties bija tikai ar kājām vai divriteni apskatāmi. Tā secinājām, ka viens no veidiem, kā aicināt cilvēkus domāt par gudru pārvietošanos, ir runāt par ceļošanu,” stāsta Mudrīte.

„Saprotams, vislielākā interese par mūsu konsultācijām bija tieši tiem, kuri jau šobrīd ir ikdienas riteņbraucēji. Pēcāk apkopojot statistikas datus, bijām pārsteigti, ka no 368 mājsaimniecībām aptuveni 40% ar velosipēdu pārvietojas trīs vai vairāk reizes nedēļā. Aptuveni tikpat iedzīvotāji ikdienas gaitās izvēlas transporta veidus kombinēt un dod priekšroku arī sabiedriskajam transportam, privātai automašīnai.

Daudzi aptaujātie bija arī atpūtas riteņbraucēji, kuri labprāt pārvietotos ikdienā, tomēr to darīt traucē tādi faktori, kā velosipēda drošība un infrastruktūras trūkums. Transporta izvēli ietekmē arī satiksmes dalībnieku savstarpējā necieņa, tolerances trūkums,” secina SIA Prospero pārstāve.

Kā norāda Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs un projekta PTP Cycle popularizētājs Viesturs Silenieks, svarīgi skaidrot sabiedrībai, ka velosipēds nav tikai sporta inventārs, bet arī praktisks un ērts pārvietošanās līdzeklis ikdienai: „Cilvēki pat neapzinās, ka divritenis var ietaupīt iepriekš zaudēto laiku, uzlabot veselību, samazināt izdevumus. Svarīga jau ir transporta izvēle un mobilitāte – nav tāda viena pareizā transporta izvēle. Katrai dzīves situācijai piemērots cits pārvietošanās veids, bet pilsētvidē vislietderīgākais ir velosipēds.”

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 12 + 1 =
 »
Top.LV