Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Valdībā iesniegts jaunais Ceļu satiksmes noteikumu projekts

Ziņa publicēta: 20.04.2015 20:27
Satiksmes ministrija kopā ar iesaistītajām institūcijām un partneriem izstrādājusi jaunu Ceļu satiksmes noteikumu projektu, kas iesniegts izskatīšanai un apstiprināšanai valdībā.

Noteikumu mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, jo īpaši mazaizsargāto satiksmes dalībnieku (gājēji, velosipēdisti) drošību, kā arī veicināt dažādu satiksmes dalībnieku savstarpēju līdzāspastāvēšanu.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzsver: "Ceļu satiksmes noteikumi ir vienmēr attīstījušies līdz ar laiku. Kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju, profesionālajām un nevalstiskajām organizācijām esam nopietni strādājuši, lai sagatavotu jauno noteikumu versiju. Mums ir jārūpējas par mazaizsargātāko satiksmes dalībnieku drošību, un tieši tas ir viens no galvenajiem aspektiem, kurā iestrādātas plašākās izmaiņas."

Jaunais noteikumu projekts precizē vairākas jau esošās ceļu satiksmes drošības normas, kā arī paredz jaunas. Piemēram: iespējas uzstādīt maināmās ceļazīmes; ieviest jaunus horizontālos apzīmējumus uz ceļiem; nodalīt uz velosipēdistiem un mopēdistiem attiecināmās prasības; atļaut elektromobiļiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām.

Īpaša uzmanība pievērsta ar velojomu saistītajiem jautājumiem. Proti, jauninājumi paredz, ka ietves arvien vairāk tiek atvēlētas gājējiem, bet velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves. Tādejādi riteņbraucēji tiek aicināti būt aizvien atbildīgāki ceļu satiksmē - plānot savus maršrutus un pieņemt katrai situācijai atbilstošāko lēmumu.

Galvenās izmaiņas, kuras saistītas ar velojomu:

- veicināt velobraucēju braukšanu pa velo infrastruktūru un ielas braucamo daļu. Taču, ja braukšana pa brauktuvi nav iespējama, ja nav atbilstoša infrastruktūra vai ja šāda pārvietošanās ir bīstama, piemēram, ņemot vērā satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, tad izņēmuma gadījumos velosipēdistiem ir saglabāta iespēja pārvietoties pa ietvi. Šādā gadījumā velosipēdistam, tāpat kā līdz šim, jāatceras, ka braucot pa ietvi, jāizvēlas braukšanas ātrums, kas netraucē vai neapdraud gājējus. Noteikumu projektā ir stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka;

- precizētas, skaidrāk noteiktas un dažādotas iespējas veikt kreiso pagriezienu, pirms tam pašam velosipēdistam izvērtējot satiksmes intensitāti un pieņemot lēmumu par drošāko un atbilstošāko manevra veikšanas veidu, lai neradītu satiksmei bīstamas situācijas;

- velosipēdistiem plānots atļaut braukt pa sabiedriskā transporta joslām, ja uzstādītas attiecīgas ceļa zīmes.

Saistībā ar velobraucēju drošību, svarīga ir arī esošās un veidojamās infrastruktūras iespēju sabalansēšana ar satiksmes dalībnieku vajadzībām un vēlmēm. Tādēļ, lai nodrošinātu pārdomātu velobraucēju dalību satiksmē, projekta izstrādes gaitā notika sadarbība un diskusijas partneriem, piemēram, ar Latvijas Riteņbraucēju apvienību, Latvijas Pašvaldību savienību, citām ministrijām.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: novērotājs 2015.04.21 10:23 Iekams noteikt, ka "izņēmuma gadījumos velosipēdistiem ir saglabāta iespēja pārvietoties pa ietvi", ir jānodrošina attiecīga veloceļu/velojoslu tīkla izveide. Iedot velotiesības desmitgadīgiem bērniem, turklāt bez jebkādām prasībām praktiskās braukšanas iemaņās un izsviest viņus Rīgā uz ielas ir vienkārši noziegums! Šobrīd Rīgā tikai izņēmuma gadījumos viņi var puslīdz droši rādīties uz ielas braucamās daļas (klusākajās nomales ieliņās). Kurš atbildēs par sekām, ja šo murgu pieņems?
:: Semujels Birklava 2015.04.24 23:44 Piemērām Tērbatas ielas sākums, interesanti kas notiks ja visi velosipēdisti sāks braukt pa bruģi (labajā pusē stāv mašīnas, netālu skola) un vēl veikt kreiso pagriezienu. Man jau patīk, būs skaisti.
:: draudzīga velobraucēja 2015.04.25 16:51 Velobraucējam ir bīstami braukt pa ielu, ielas ir šauras, satiksme ir intensīva, autobraucēji agresīvi. Man ir bail, es negribu apdraudēt sevi. Pirms paziņot, ka Latvija ir vienīgā valsts, kur velobraucējs var braukt pa ietvi, varbūt vajag arī paskatīties kāpēc? Varbūt tur autobraucēji ir kulturālāki (un tā arī ir), varbūt tur ir arī attīstīta infrastruktūra velobraucējiem - velojoslas un veloceliņi?
:: riteņbraucēja 2015.04.25 16:27 Es negribu atbalstīt šādu likumu. Man ir bail braukt pa ielu kopā ar mašīnām. Automašīnu šoferi neievēro paši sevi, tādā veidā radot avārijas, tad kāpēc, lai viņi ietu un ievērotu kaut kādu mazu riteņbraucēju? Es neuzskatu, ka tas būs normāli, ja mazs bērns brauks ar riteni pa ielu kopā ar trakajiem autobraucējiem. Pirms šādu likumu pieņemt, ir jāpārdomā kādas sekas tas radīs uz ceļiem. Tā jau Latvijā ir daudz satiksmes negadījumu. Tagad būs vēl vairāk. Turklāt dažas ielas ir ļoti šauras. Tur nevar pabraukt mašīna kopā ar riteni. Abiem uz ceļa...
:: Ēriks 2015.05.06 11:44 Priekšlikumi. Atļaut pārkārtoties nākamajā joslā, lai brauktu izvēlētajā virzienā, neatkarīgi no joslu skaita uz brauktuves, ja labajā malā iekārtota labā pagrieziena josla vai sabiedriskā transporta josla pa kuru nav atļauts braukt velosipēdistiem. Sab. transporta joslas gadījumā varētu atļaut arī braukt pa ietvi. Pa ietvi arī varētu atļaut pārvadāt bērnus kā pasažierus. Atcelt obligāto prasību braukt pa kopīgo gājēju velosipēdu ceļu. Tie ceļi bieži ir fragmentāri un ved uz nekurieni, tāpēc ir sarežģīti atgriezties atpakaļ uz brauktuves.
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 16 + 1 =
 »
Top.LV