Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ķiveru drošība – nākamajā līmenī

Ziņa publicēta: 28.09.2015 18:33
Viens no Volvo jaunākajiem un interesantākajiem konceptprojektiem ir ķivere, kas paaugstinātu velobraucēju drošības līmeni ne tikai fiziskā, bet arī inteliģentā veidā - caur divpusēju komunikācijas sistēmu. Viedķivere ziņo, kad Volvo pietuvojas par tuvu – un signālu par nepamanīto velobraucēju saņem arī Volvo autovadītājs.

2012 gadā Amerikā ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā vairāk kā 720 velobraucēji – un šis skaists turpina pieaugt. Viens no Volvo mērķiem (kuru tie cenšas sasniegt arī ar atstarojošās krāsas palīdzību, par ko nesen rakstījām) ir pēc iespējas maksimālāk samazināt šo letālo atgadījumu skaitu, iesaistot gan velobraucējus, gan autovadītājus.

Jaunajā Volvo XC-90 jau ir iebūvētas īpašas radaru un kameru sistēmas un tehnoloģijas, kas pamana priekšā esošos velobraucējus, brīdina par tiem vadītāju un nepieciešamības gadījumā, lai izvairītos no sadursmes, arī automātiski apstādina auto. Šādi pasākumi un eksperimenti satiksmes negadīumu samazināšanai ir veikti jau no 2013. gada. Tomēr jaunizgudrotā veloķivere paceļ šo drošības latiņu vēl citā līmenī, ļaujot auto saņemt ziņu uz displeja arī par aklajā zonā vai aiz kāda cita transportlīdzekļa esošiem vai tumsā knapi pamanāmiem  velobraucējiem. Pašiem velobraucējiem, savukārt, ķiveres drošība iedarbotos caur vibrāciju vai gaismas signāla iedegšanos, kas brīdinātu par pārāk tuvu esošu auto un iespējamo nelaimes gadījumu.

Lai sistēma darbotos, tai ir nepieciešams būt savienotai ar velobraucēja viedtālruni caur Bluetooth – taču nav nepieciešamas speciālas aplikācijas, vien jābūt ieslēgtai jebkāda veida ceļa fiksēšanas aplikācijai, kas darbojas caur GPS. Tādējādi caur sakaru tīklu tiek novērtotas abu braucēju GPS atrašanās vietas, virzieni, tuvošanās vai attālināšanās un ātrums, un tiek dots brīdinājums, kad punkti pārāk pietuvojas viens otram. Protams, tas nozīmē vēl kādu privātuma ierobežojumu, jo braucēju koordinātas un veiktais ceļš zināmā veidā būs pieejams jebkuram hakerim – tomēr tas tiktu veikts drošības vārdā un Volvo maksimāli augstu tur mākonī esošo datu drošību.


Pagaidām ķivere gan vēl ir tikai koncepta fāzē un pirms tās palaišanas tirgū un tehnoloģijas pielāgošanas arī citiem auto veidotājiem tiks vēl veikti daudzi testi, lai pilnībā pārbaudītu un līdz maksimumam noslīpētu šo ideju. Tomēr jāatzīst, ka auto un drošības giganti Volvo šai jomā ir absolūti pionieri un neviena firma līdz šim vēl nav iedomājusies izmantot šāda veida komunikāciju tehnoloģijas satiksmes drošības uzlabošanai – turklāt izskatās, ka šī ideja varētu patiešām būt revolucionāra. Tādēļ jācer, ka jau drīz šāda ķivere būs pieejama arī Latvijas tirgū – un  Latvijas automašīnām!

Sagatavoja Madara Meļņika


Lasiet vairāk par šo tēmu:

https://www.media.volvocars.com

http://www.bloomberg.com

http://www.engadget.com/2014/12/20/volvo-connected-car-helmet/

http://cleantechnica.com/2014/12/22/bike-helmet-volvo-talks-drivers/

http://www.fastcoexist.com



Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 5 + 3 =
 »
Top.LV