Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



BTA izstrādājusi speciālu apdrošināšanas pakalpojumu velobraucējiem - „BTA Velopolisi”

Ziņa publicēta: 22.07.2014 14:52
Arvien vairāk notiek sadursmes starp velosipēdistiem un gājējiem, arī zagļi nesnauž – pirms vasaras sezonas un vasaras sezonas laikā velosipēdi ļoti bieži nonāk garnadžu rokās. Lai velosipēdistiem būtu iespēja sevi finansiāli pasargāt no arvien pieaugošajiem riskiem, kas apdraud ikdienā, apdrošināšanas sabiedrība „BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA) izstrādājusi Latvijā vēl nebijušu kompleksu apdrošināšanas pakalpojumu velobraucējiem - „BTA Velopolise”.

„BTA Velopolise” nodrošina ne tikai medicīnisko izdevumu segšanu gūto traumu gadījumā, bet arī kompensācijas izmaksu par gūtajām traumām atkarībā no to smaguma, atlīdzības izmaksu par zaudējumiem sakarā ar velosipēda bojājumiem vai pilnīgu bojāeju, kā arī sedz zaudējumus, kurus velosipēdists radījis citiem cilvēkiem, piemēram, gājējiem vai citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tai skaitā, velobraucējiem un autovadītājiem.

Ik gadu Latvijas pilsētu ielās novērojam velobraucēju skaita pieaugumu. Aptuvenie aprēķini liecina, ka Rīgā un citviet Latvijā ik gadu velobraucēju skaits pieaug par 10 %. Latvijas Riteņbraucēju apvienības šogad veiktais pētījums uzrāda, ka pērnā gada laikā velosipēdistu skaits Rīgā pieaudzis pat par 26 %. Pieaugot velobraucēju skaitam, arī pilsētu infrastruktūras sakārtošanai tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība – ir izveidotas jaunas velobraucēju joslas, lai nodrošinātu velobraucējiem ērtāku un drošāku pārvietošanos. Diemžēl, kā atzīst Ceļu satiksmes drošības direkcijas (turpmāk – CSDD) pārstāvji, negadījumu skaits pieaug straujāk nekā velobraucēju skaits. Saskaņā ar CSDD mājaslapā pieejamo informāciju šī gada sešos mēnešos ceļu satiksmes negadījumos cietuši jau 200 velobraucēji, tai skaitā, pieci velobraucēji gājuši bojā. Savukārt pērnā gada CSDD statistikas dati liecina, ka velobraucēji iekļuvuši ceļu satiksmes negadījumos ar cietušajiem divas reizes biežāk nekā motociklu vadītāji un gandrīz tikpat bieži kā kravas automašīnu vadītāji. Skaudrā statistika apliecina, ka velobraucējiem kā mazaizsargātiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir augsts risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā un gūt traumas, turklāt šis risks pieaug.

Satraukumu raisa fakts, ka šogad divreiz palielinājies ievainoto skaits tādos ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīti velosipēdisti un gājēji. Gājēji nereti neievēro speciāli apzīmētās velobraucēju joslas, un turpina tās izmantot kā ietves, kas nereti kļūst par iemeslu velobraucēja sadursmei ar gājēju. Arī velobraucēji dažkārt nepamana gājējus uz ietves vai nespēj izsekot straujiem gājēju manevriem, kā rezultātā notiek nepatīkamas sadursmes. Šādā situācijā, notiekot negadījumam, cietusī persona – gājējs, var vērsties pie vainīgās personas – velobraucēja, lai pieprasītu atlīdzināt radītos zaudējumus, tai skaitā, medicīniskos izdevumus, ja gūta trauma un bijusi nepieciešama medicīniskā palīdzība, kā arī zaudējumus par bojāto mantu, piemēram, sadursmes brīdī sasistu mobilo telefonu.

Aktuāla problēma jau vairākus gadus ir arī lielais velosipēdu zādzību skaits. Garnadži iekāro velosipēdus visbiežāk pirms vasaras sezonas sākuma un vasaras sezonas laikā. Kā liecina Valsts policijas informācija, šī gada pirmajos trīs mēnešos bija nozagti 167 velosipēdi, kas ir par 33 % vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā laika periodā. Ir gadījumi, kad velosipēda īpašnieks pats par savu īpašumu nav pienācīgi parūpējies, tomēr netrūkst arī tādu gadījumu, kad garnadži nozog velosipēdus no dzīvokļiem, balkoniem, šķūņiem, kā arī velosipēdu novietnēm, kur velosipēds bijis pieslēgts ar speciālo drošības slēdzeni. Tomēr nereti nelīdz arī visi veiktie drošības pasākumi, un velosipēda īpašnieks nokļūst šķietamā bezizejas situācijā.

Tieši tādēļ, izvērtējot būtiskākos riskus, kas apdraud velobraucējus uz ceļa ikdienā, kā arī rūpējoties par to, kā velobraucēji sevi finansiāli varētu pasargāt no iespējamiem zaudējumiem arvien pieaugošo risku rezultātā, BTA šī gada jūlijā izstrādājusi Latvijā līdz šim vēl nebijušu, speciāli velobraucējiem – fiziskām personām – paredzētu kompleksu apdrošināšanas pakalpojumu – „BTA Velopolise”.

Jānis Lucaus, apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE Valdes priekšsēdētājs: „Šī gada velosezonā, sākot no maija, esam saņēmuši jau gandrīz 50 apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par dažādiem negadījumiem, kuros cietuši velobraucēji. Esam saņēmuši pieteikumus gan par gadījumiem, kad velobraucēji, krītot no velosipēda, guvuši dažādas traumas – sasitumus, lūzumus, smadzeņu satricinājumu u. tml., gan par gadījumiem, kad velosipēda neuzmanīgas rīcības dēļ traumas guvuši gājēji. Tāpat arī apdrošināšanas gadījumi pieteikti par ceļu satiksmes negadījumiem, kuros notikusi automašīnas un velosipēdista sadursme, kā arī par nozagtiem velosipēdiem no dzīvokļiem un arī šķūņa. Pieaugot velosatiksmes intensitātei, redzot skaudro CSDD statistiku par negadījumu skaitu, kuros cieš velobraucēji, kā arī Valsts policijas statistiku par velosipēdu zādzību skaita pieaugumu un apkopojot informāciju par to, cik bieži un ar kāda rakstura negadījumiem, saskaras velosipēdisti, nonācām pie secinājuma, ka nepieciešama viena specializēta kompleksa apdrošināšanas polise, kas ietvertu aizsardzību pret trīs galvenajiem riskiem, kas visbiežāk skar velosipēdistus.

Pirmkārt, tas ir traumu gūšanas risks jeb nelaimes gadījumi. Otrkārt, ikvienam velosipēdistam raizes un rūgtumu var sagādāt zagļi, tomēr, lai iegūtu apdrošināšanas aizsardzību pret velosipēda zādzības risku, velosipēds iepriekš obligāti būs jāpiereģistrē CSDD velosipēdu reģistrā. Rūpējoties par atbildīgu braukšanu ar velosipēdu, izglītojot gan velobraucējus, gan sabiedrību kopumā, aicinām apzināties, ka pat nejaušā situācijā velobraucējs var nodarīt kaitējumu citai personai vai radīt bojājumu svešam īpašumam. Lai veicinātu operatīvu šādu zaudējumu atlīdzināšanu cietušajām personām, nevēršoties tiesā un negaidot vairākus gadu ilgu tiesvedības procesu, polisē iekļāvām arī vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas aizsardzību. Velobraucēju skaits noteikti turpinās palielināties, tādējādi velosatiksme kļūs vēl intensīvāka. Lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, kuros cieš velobraucēji, atbildīgajām institūcijām jāturpina pilnveidot pilsētas infrastruktūra, jāpilnveido ceļu satiksmes noteikumi attiecībā uz velobraucējiem, kā arī jāizglīto autovadītāji, gājēji, velosipēdu un motociklu vadītāji par savstarpēju cieņu vienam pret otru ceļu satiksmē.”

„BTA Velopolise” ietver trīs velobraucējiem būtiskākos apdrošināšanas aizsardzības veidus – velobraucēja nelaimes gadījumu apdrošināšanu, velosipēda kā īpašuma apdrošināšanu un velobraucēja vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu. „BTA Velopolisē” iekļautā nelaimes gadījumu apdrošināšanas aizsardzība nodrošinās kompensācijas saņemšanu noteiktā apmērā traumas, invaliditātes un nāves gadījumā, kā arī segs medicīniskos izdevumus noteiktā apmērā.

Velosipēda kā kustamās mantas apdrošināšana paredz aizsardzību pret šādiem riskiem: uguns risku, šķidruma vai tvaika noplūdi, dabas stihiskiem postiem, trešo personu prettiesisku rīcību, kā arī bojājumu risku noteiktā summas apmērā, piemēram, ja sadursmē ar citu velosipēdu, transportlīdzekli, šķērsli, gājēju, dzīvnieku vai citu objektu velosipēdam būs radušies bojājumi. Jāuzsver, ka apdrošināšanas polisē iekļautā aizsardzība pret trešo personu prettiesisku rīcību būs spēkā tikai tajā gadījumā, ja velosipēds būs reģistrēts CSDD velosipēdu reģistrā. Neraugoties uz lielo velosipēdu zādzību skaitu, daudzi velosipēdu īpašnieki nav reģistrējuši savus pārvietošanās līdzekļus CSDD velosipēdu reģistrā. Kaut arī ik gadu palielinās reģistrēto velosipēdu skaits (šogad pirmo sešu mēnešu laikā reģistrēti 3886 velosipēdi, kas ir par 14 % vairāk nekā pērnā gada pirmajā pusgadā), tomēr kopējais reģistrēto velosipēdu skaits vēl arvien ir ļoti mazs. Saskaņā ar CSDD datiem šobrīd kopumā reģistrēti 20 667 velosipēdi, kas liecina par to, ka daudzi velosipēdu īpašnieki neaizdomājas par to, ka garnadžu interese par reģistrēta velosipēda zādzību ir mazāka nekā par nereģistrēta velosipēda zādzību, kā arī par to, ka velosipēda atrašanas gadījumā Valsts policijai būtu vieglāk identificēt nozagtā velosipēda īpašnieku un atdot velosipēdu atpakaļ tā likumīgajam īpašniekam. Ar šo pakalpojumu vēlamies arī veicināt velosipēdu reģistrāciju, lai izskaustu zagto velosipēdu noietu t.s. melnajā tirgū, tādejādi mazinot arī zādzību skaitu.

Savukārt velosipēdista vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas ietvaros BTA atlīdzinās zaudējumus, kurus apdrošinātais velobraucējs, pārvietojoties ar velosipēdu, būs nodarījis citiem cilvēkiem, tai skaitā zaudējumus par dzīvībai un veselībai nodarīto kaitējumu, piederošas mantas bojājumu, kā arī atlīdzinās glābšanas izdevumus un tiesāšanās izdevumus, kas radušies saistībā ar citu cilvēku celto prasību pret apdrošināto velobraucēju. Lai veicinātu sabiedrības izpratni par civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas nozīmi un nepieciešamību, apdrošinot velosipēdu, BTA atlīdzinās arī apdrošinātā velobraucēja nepilngadīgo bērnu citiem nodarītos zaudējumus.

„BTA Velopolises” apdrošināšanas aizsardzība darbojas 24 stundas diennaktī visā Latvijas Republikas teritorijā. BTA piedāvā divu viedu apdrošināšanas segumu: apdrošināšanas polisi ar kopējo apdrošinājuma summu 3 000 eiro uz visiem polisē iekļautajiem apdrošināšanas veidiem (polises cena gadā 29 eiro) un apdrošināšanas polisi ar kopējo apdrošinājuma summu 6 000 eiro uz visiem polisē iekļautajiem apdrošināšanas veidiem (polises cena gadā 39 eiro gadā). “BTA Velopolise” ir apdrošināšanas pakalpojums fiziskajām personām – velobraukšanas cienītājiem, kuriem braukšana ar velosipēdu nav saistīta ar profesionālo sportu vai profesionālo nodarbošanos, piemēram, velokurjera pakalpojumu sniegšanu.

Plašāka informācija par “BTA Velopolisi” pieejama BTA mājaslapā sadaļā “Īpašie piedāvājumi” http://bta.lv/lat/company/offers/velopolise/

Informāciju sagatavoja:

Agnese Grīnberga

Sabiedrisko attiecību vadītāja

„BTA Insurance Company” SE

e-pasts agnese.grinberga@bta.lv

Tālr. 67025661, mob. tālr. 27828796

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 16 + 1 =
 »
Top.LV