Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
Bike to work vēsture
Ar velo uz darbu. Jaunumi
Atbalstītāji Latvijā
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Liepājā velo infrastruktūra lielākoties domāta atpūtniekiem

Ziņa publicēta: 01.09.2014 11:54
Šī gada 29.jūlijā Liepājā tika veikta pirmā velosipēdistu skaitīšana, kuras mērķis bija palīdzēt pašvaldībai plānot un organizēt satiksmi Liepājas ielās, norādot uz velosipēdu izmantošanas intensitāti. Papildus svarīgi bija arī apzināt riteņbraucēju skaitu Liepājā, kā arī izvērtēt būtiskākās velobraucēju pārvietošanās tendences.

Iegūtie dati liecina, ka gājēju un velosipēdistu ceļi nebūt negūst ikdienas velobraucēju atsaucību ceļā uz darbu, jo tie būvēti atpūtas braucieniem. Nereti tie ir garāki un atsevišķos gadījumos arī neērti.

Kopumā trīs stundu laikā Liepājā velobraucēju iecienītākajās septiņās vietās (skat. 1.att.) tika fiksēti 1518 velosipēdisti, no kuriem 26% bijušas sievietes, turpretī atlikušie 74% - vīrieši.

1. attēls. Riteņbraucēju skaits laikā no 7 – 9 rītā

Balstoties uz diagrammā redzamajiem datiem, var secināt, ka lielākā velosipēdistu koncentrācija ir pilsētas centrā. Bet, uz Tramvaju tilta, kur nav izveidota velosipēdistiem domāta infrastruktūra, braucēji pārsvarā izmanto ietvi, radot neērtības gājējiem. Tika novērots, ka konfliktsituācijas neveidojās, tomēr gājēji ir spiesti uzmanīties, lai palaistu garām velosipēdistu ietves šaurības dēļ.

Rožu laukuma apkārtnē no rīta ir fiksēts otrs lielākais velosipēdistu skaits, lai gan Liepājas centrā nav velo infrastruktūras, pat ne zīmes par apvienoto – gājēju/velosipēdu ceļu. Biedrības “Velo-redele” pārstāvis Mārtiņš Zālītis norāda, ka Liepājas centrā nepieciešams izveidot velosipēdistiem paredzētu infrastruktūru, turklāt biedrība ir izvirzījusi konkrētus priekšlikumus. Velosipēdistu skaits pieaug ik gadu, un drīz vien uz ietves visiem nepietiks vietas. Arvien biežāk nāksies dzirdēt par „neciešamajiem” velosipēdistiem, kas traucē pārvietoties.

Kā redzams, visvairāk braucēji ielās dodas no 07:00 – 08:00. Tas ir laiks, kad darba laiks aizsākas lielā daļā uzņēmumu (skat. 2. att.).


2. attēls. Velobraucēju skaits katrā stundā

Laikā no 7 līdz 8 vismazāk velosipēdisti tika konstatēti Ganību/Zirņu/Tukuma ielu krustojumā, arī uz Jūrmalas gājēju/velosipēdu ceļa. Tas liecina, ka Zirņu ielu velosipēdisti izmanto nelabprāt, bet pa Jūrmalas gājēju/velosipēdistu ceļu uz centru sanāk braukt ar līkumu. Kārtējo reizi var apliecināt, ka velosipēdists allaž izmantos īsāko ceļu.

3. attēls. Velobraucēju plūsmas

Uz Tramvaju un Jaunā tilta skaitītāji fiksēja arī velosipēdu tipus. Secināms, ka pārsvarā tiek izmantoti kalnu velosipēdi, taču arvien vairāk var redzēt pilsētas velosipēdus, kuri populāri tieši sieviešu vidū. Pilsētas velosipēdu izmantošanu kavē pavirši izbūvētās ietvju un brauktuvju maiņas vietas jebšu tautā sauktās „kantes”.

4. attēls. Ar kāda tipa velosipēdiem brauc liepājnieks?

“Grūti dažos vārdos secināt, kāda situācija ir Liepājā, taču neapšaubāmi – veloinfrastruktūras filozofija ir nepareiza, īpaši attiecībā uz velosipēda izmantošanu ikdienā. Mūsuprāt, pareiza un pasaulē plaši pielietota prakse ir veloinfrastruktūra, kas izbūvēta Aldaru ielā. Taču tālāk par šo pilotprojektu neviens nav ticis, un tas arī ir viens no galvenajiem faktoriem, kas bremzē velosipēdu lietošanu ikdienā. Tomēr jāatzīst arī, ka Liepāja ir krietnu soli priekšā dažām citām Latvijas pilsētām – liels prieks par Jūrmalas gājēju/velosipēdu ceļu, kur no rītiem patiesi kolosāli doties uz darbu. Rekreatīvā veloinfrastruktūra Liepājā dominē pār ikdienas, to parāda tas, ka pilsētas sirdī velosipēds nav vēlams. Izbraukt var, ietves ir, drosmīgākais arī var pa brauktuvi, bet kopumā – vēl ir daudz darāmā,” norāda Mārtiņš Zālītis, biedrības Velo-redele pārstāvis.

“Velosipēds ir transportlīdzeklis un tā vieta ir uz brauktuves, kura nodalīta no automašīnām paredzētām joslām. Velosipēdistu skaitīšanā iegūtie statistikas dati tiks nodoti pašvaldības atbildīgajām iestādēm. Cerēsim, ka mūsu ieguldītais darbs tiks novērtēts, un, kas svarīgi – dati tiks praktiski pielietoti. Ja nepieciešams padoms, var taču jautāt ikdienas braucējus pārstāvošām organizācijām!”

Arī turpmāk Biedrības „Velo-Redele” dalībnieki veiks velosipēdistu skaitīšanu Liepājā. Nākamā reize plānota jau septembra vidū, kopā ar velosipēdistu skaitīšanu Rīgā.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: padre 2014.09.01 15:04 tā sauktās "kantes" ir liela problēma arī Rīgā. Pat ar kalnu velo ir problēmas.
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 5 + 3 =
 »
Top.LV